Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Er litt ny her, og usikker på om jeg poster riktig sted.

Og tilbake til trådtittelen. Vanskelig å formulere, men vi prøver!

Første jeg tenker selv er vektnedgang. Men så leste jeg loggene til forskjellige brukere her inne, og ser at mangen på min høyde veier rundt 90kg. Riktig nok har de jo mye mer muskler selvsagt.

Så hvor bør fokuset være, kcalunderskudd eller muskelvekst? Begge deler ?

Hvis du hadde vært min trener, eller dette hadde vært deg,hva ville dere gjort?

Har trent sporadisk styrke før,(Kukerrundtsyndrom) så begynner egentlig fra scratch.

Nå har jeg lest meg opp på Starting Strength og gleder meg til å begynne med det.

Og så tilslutt litt info om den hårete fyren på bildet!

24år - 185cm - 90kg morgenvekt.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/12137-muskelvekst-eller-vektnedgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser for meg to muligheter:

1) du ligger i overskudd å bygger endel muskler.

2) du ligger i underskudd, så går du på en såkalt "clean bulk" for å ikke gå så mye opp i fettprosenten.

Jeg ville tatt nr 1 siden mer muskelmasse=høyere forbrenning. altså det vil bli lettere å gå ned i fettprosent når du har fått et godt lag med muskler.

Jeg hadde utvilsomt gått for et moderat underskudd av energi, tunge baseøvelser og en strategisk plassering av karbohydratene i kosten din. Du kan gjerne kjøre et større underskudd på hviledager og et mindre underskudd på treningsdager. Fordelen med å gjøre det på denne måten, er at du på treningsdager får spist langt flere karbohydrater enn på fridager. Mer energi (og bedre restitusjon) på treningsdager gir bedre treningsøkter, og bedre treningsøkter gir mer ønskelige resultater. Det er absolutt mulig å oppnå en betydelig reduksjon i fettmasse og merkbare økninger i styrke og muskelmasse på én og samme tid hvis man er dyktig. :happy:

Jeg foreslår et moderat overskudd av energi i kombinasjon trening av tunge baseøvelser (f.eks starting strength).

Slenger meg på denne ettersom jeg tror du vill bli mer fornøyd med kroppen bare du får bygd litt muskler. Du har jo ikke noe høy fettprosent.:)

Kan også legge til at jeg er fan av Alan Aragon sitt synsponkt på "cut or bulk" spørsmålet. Se deg selv i speilet, hva er det du savner, er det lavere fettprosent, eller er det muskler? :)

Kan også legge til at jeg er fan av Alan Aragon sitt synsponkt på "cut or bulk" spørsmålet. Se deg selv i speilet, hva er det du savner, er det lavere fettprosent, eller er det muskler? :)

Alltid gøy når Alan Aragon er enig med meg (y)

Annonse

Jeg ville tatt nr 1 siden mer muskelmasse=høyere forbrenning. altså det vil bli lettere å gå ned i fettprosent når du har fått et godt lag med muskler.

Dette er nok det greiste ja. Du kan faktisk oppnå å forbrenne så mye som 500 kalorier ekstra til dagen :pompous: Alt du trenger å gjøre er å legge på deg 40 kg muskler! :hungry:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...