Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mora mi har bestemt seg for å begynne å stramme opp og starte med styrke!(y) Hun har fra før av og til vært innom treningssenter men det har vært mere type aerobic og enklere styrketimer så hun er vel helt fersk når det gjelder å bevege seg ut i apparatssalen ;)

Tenkte jeg skulle pushe litt på henne og tar gjerne imot tips til program. ser for meg at det blir vel enten helkroppsprogram eller en to-split som passer best ?

Fortsetter under...

Skal sjekke de ut, takker :)

Spørs jo hvor ofte hun kan trene. får du henne dit 4 ganger i uka så går det fint å splitte. kan være et slit å skulle trene hele kroppen hver gang, ikke minst ensformig og kjedelig selv om man rullerer litt på øvelser. Veldig inviduellt dette da, må finne noe man trives med så er ikke noe fasit. just my 2 cent - many disagrees soon :D

• 2 uker senere...
Helkropps tror jeg er det beste for en nybegynner :) FB har jo et eget fullkroppsprogram for nybegynnere som kunne verdt en titt. Alltid hyggelig med foreldre på vei inn i styrkesalen (y)

Ok følte meg nesten litt dum nå meeen hvor finner jeg programmet hen? :oops::huh:

Annonse

Fullkroppsprogram, tre dager i uken er best i starten. Da vil hver muskel trenes tre ganger i uken (well duh), i motsetning til i en tosplitt med to gjennomkjøringer i uken, som bare har to. Fullkropp er lettere å huske, gjennomføre og lære inn øvelser siden man gjør de oftere, og det også er færre øvelser.

Jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg hadde valgt om jeg fikk velge for henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...