Gå til innhold

PHAT


profz

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har litt lyst å begynne med PHAT, men jeg ser at programmet har mange øvelser med få sett. Er det en del av programmet, at man skal ha 4-5 øvelser med 2-3 sett? Hva er meningen med det? Er det for å treffe musklene fra alle tenkelig vinkler? Er det ugunsting og heller ha 2-3 store øvelser med 4-6 sett og heller supllere med litt tulleøvelser som feks biceps og leg extensions til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg har litt lyst å begynne med PHAT, men jeg ser at programmet har mange øvelser med få sett. Er det en del av programmet, at man skal ha 4-5 øvelser med 2-3 sett? Hva er meningen med det? Er det for å treffe musklene fra alle tenkelig vinkler? Er det ugunsting og heller ha 2-3 store øvelser med 4-6 sett og heller supllere med litt tulleøvelser som feks biceps og leg extensions til slutt?

PHAT er satt opp for mer avanserte utøvere og derfor vil man selvsagt ønskelig oppnå hypertrofi i alle muskler ergo vil man ha med øvelser for biceps brachii, men også brachialis og brachio-radialis. Problemet med PHAT eller generelt "ferdig oppsatte" trneingsprogram er at det ikke tar hensyn til at forskjellig folk har forskjellige problemområder.. så PHAT bør individualiseres av en kyndig person før man begynner å bruke det (som med alle andre ting).

For en nybegynner er dette fokuset svært unødvendig, det bør heller ligge på baseøvelsene og eventuelt supplere med støtteøvelser for problemområder og en hovedmuskelgruppe for hypertrofi for hver periode.

Det er ikke ugunstig å heller ha 2-3 støre øvelser med 4-6 sett og supplere med støtteøvelser nei.. bare pass på at du gradvis justerer mengde / intensitet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...