Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stats:

193cm høy

99,5kg

mellom 13-14% kroppsfett

Har vært på en lengre diett og gått ned MASSE i fettprosent, men den siste måneden har det altså stoppet helt opp. På en måte.. De siste fire ukene har vekten gått ned jevnt og trutt fra 102kg til 99,5ish men fettprosenten har svingt mellom 13,1 og 13,8. Siste måling i dag var 13,8 og det er utrolig frustrerende!

Den siste uken har jeg ligget på 1800(fri)-2200kcal(treningsdager) og ukene før det lå jeg på 1950-2450kcal.

Trener 5x5 og kardio ett par ganger i uken.

Makroene ser ca slik ut:

Fridager: 217gram proteiner, 52gram fett, 108gram karb.

Treningsdager: 226gram proteiner, 47gram fett, 223gram karb.

Spørsmål:

Hvorfor går jeg ned i vekt men ikke i fettprosent?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11745-g%C3%A5r-ikke-ned-i-fettprosent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan måler du fettprosenten din?

Du har altså gått ned i vekt? Hvordan vill du si presentasjonen på trening øker/minker/holder du styrken?

Ja, går ned i vekt hver uke. Holder styrken sånn passe, men vil si at jeg har minket litt i pressøvelser.

Er det mulig å måle dette så nøyaktig? HVordan?

Vel.. Er ikke mulig å måle sånn dødsnøyaktig. Vil alltid være noe variasjon med fettklype, men har målt den to ganger i uken i 7-8 måneder så tror ikke det skjer de store avvikene i målested på kroppen. Uansett om det er 13,6 eller 13,8 så viser jo tallene en negativ trend over tid.

Annonse

Hehe, det virker jo som om det er lit "jojo slanking" på deg i loggboka. Tror du skal legge bort klypa å roe hue + finne en balanse som du trives med i mat og trening. Virker som du stresser veldig mye med tallene?

Har vært på diett i 8mnd nå. Hvor det har vært to "setbacks/mindre fokus" pga ferie :)

Nå vil jeg bare bli ferdig.

Har en balanse i mat og trening. Har trent sammenhengende i snart 4år og telt kalorier omtrent daglig i ett år. Når man har vært på diett så lenge så blir man frustert når det stopper opp.

Ja, går ned i vekt hver uke. Holder styrken sånn passe, men vil si at jeg har minket litt i pressøvelser.

Ned i vekt + holder styrken sånn passe = ned i fettprosent. Husk at du mister fett over HELE kroppen, hvis du har mistet fett fra områder du ikke måler så betyr ikke det at du ikke har gått ned noe :)

Blir man noen gang ferdig. Har du et tall du skal nå liksom?

10% er målet og så skal jeg holde meg der og aldri bulke igjen, ever :p

Og man vil jo gjerne bli ferdig med dietten så man kan begynne å se framover. Bygge muskler og styrke er jo hovedgrunnen til at jeg trener, men skjer lite på den fronten når man er på diett dessverre :)

Skjønner ikke hvorfor du argumenterer mot målene mine og kaller meg jojo slanker men men

Jeg syns du har et ekstremt lavt kalori inntak for oppgitt fettprosent, det er begrenset hvor mye fett en kan miste i løpet av en uke når en nærmer seg lavere fettprosent. Anbefaler deg å øke kalorimengden i form av karbohydrater, blir overasket om du ikke fortsetter å gå ned i tilleg til å få mer trykk på treningene. ( Du vill selfølgelig øke litt i vekt som resultat av mer mat og mer vann men trenden vill være nedover i lengden )

10% er målet og så skal jeg holde meg der og aldri bulke igjen, ever :p

Og man vil jo gjerne bli ferdig med dietten så man kan begynne å se framover. Bygge muskler og styrke er jo hovedgrunnen til at jeg trener, men skjer lite på den fronten når man er på diett dessverre :)

Skjønner ikke hvorfor du argumenterer mot målene mine og kaller meg jojo slanker men men

Nei det kom vel litt feil frem det jojo greiene - my bad. Så bare at du gikk litt av og på i boka di.

Jeg mente bare å stille noe spørsmål fra utsiden da det av og til kan bidra til å endre tankebanen når det virker fastlåst.

Annonse

Kan være jeg forhaster ting og gjør justeringer litt for raskt. Ligger for lavt på kalorier og heller må ta meg god tid. Men det gjerne ikke det man vil høre :)

Har ikke spiserdager utover at jeg spiser mindre på fridager og mer på treningsdager :)

Kan være jeg forhaster ting og gjør justeringer litt for raskt. Ligger for lavt på kalorier og heller må ta meg god tid. Men det gjerne ikke det man vil høre :)

Har ikke spiserdager utover at jeg spiser mindre på fridager og mer på treningsdager :)

til sammenligning veier jeg 86,5 kg, har samme høyde, spiser mer kalorier enn deg i løpet av en uke, har en stillesittende livstil utenom trening og går fremdeles ned i fettprosent :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...