Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Enig med Myrheim. Skal du bare bruke eggehviter til noe så lag heller eggerøre/omelett av plommene eller bruk dem i en pannekakerøre eller lignende. Eller lag vaniljekrem og spis det med skje. Siste er høyst anbefalt.

Flott å sjå at det er andre som heller ikkje likar tanken på å kaste eggeplommen. Var litt bekymra for at det var "normalt" å gjere. Fleire tips til bruksområder for eggeplommen tek eg gjerne i mot, for då kan det hende eg faktisk tør å driste meg til å bruke nokre av "eggekviteoppskriftene" og;)

Annonse

du kan spare opp ca 10 stykk plommer og teste denne: Glad i mat: Sitronkrem/ Lemon Curd (erstatt med fordel sukkeret med sukrin - så er den ikke så gæli :o)

eller majones = 2 plommer, 1 ts dijonsennep, 1-2 ss sitron, 2-3 dl macadmiaolje, salt, hvitløk, dill

råmelkspudding: Fra jord til bord: Råsunn råmelkspudding er nostalgimat fra barndommens rike, milde himmel!

du kan spare opp ca 10 stykk plommer og teste denne: Glad i mat: Sitronkrem/ Lemon Curd (erstatt med fordel sukkeret med sukrin - så er den ikke så gæli :o)

eller majones = 2 plommer, 1 ts dijonsennep, 1-2 ss sitron, 2-3 dl macadmiaolje, salt, hvitløk, dill

råmelkspudding: Fra jord til bord: Råsunn råmelkspudding er nostalgimat fra barndommens rike, milde himmel!

Supert! Takk,takk!:D

Men, råmelkspudding uten bruk av råmelk stiller eg meg i grunnen litt skeptisk til:p Det burde heller kallast "mjølkepudding" eller noko i den dur. Hm, det får vere nok kverulering, er tross alt ingen her som har gitt den det namnet:) Og smaken er sikkert god uansett, sjølv om det ikkje er den same;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...