Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjør uten reimer og magnesium frem til grepet svikter, deretter bruker du reimer, da armene ikke lenger trenger å jobbe like hardt, og ryggen må jobbe mer selv :) Ja det blir fortsatt tungt i armene, men etter en stund vil styrken utjevne seg :)

Om armene dine er svakeste ledd må du gjøre dem sterkere. Jeg hadde problemer med at grepet sviktet eller at underarmene ble så pumpet at det gjorde det problematisk å løfte. Løsningen var hammercurls, samt småting som å bære tunge ting oftere over lenger tid til hverdags (fylle bæreposene på butikken og gå hjem hvor jeg løftet på posene underveies, henge i pullupbaren lengst mulig og dra meg smått opp ved jevne mellomrom mens jeg holdt meg der.

Min tankegang er at om et ledd i kjeden er svakt må du gjøre det sterkere, ikke finne løsninger for å gå rundt det. Bjørnetjenester er dessuten bare kortsiktige løsninger som kommer og sparker deg i rumpa igjen. Reimer er etter min mening unødvendig før det begynner å bli tungt(!).

Kan du presisere hvilke muskler det er du føler er for svake?

Er vel underarmer ja. Eller egentlig hele armen generelt. Haha.

Men tingen er at, JA jeg må jo trene armene mine sterkere. Men dette blir jo et evig problem, da jeg også vil øke i vekt for ryggen. Så da begynner man på en måte "på scratch" igjen hver gang jeg øker, og må trene armene opp. Men jeg skjønner jo at det ikke er noen vei rundt det. Så jeg får rett og slett begynne å trene armer mye mer enn jeg gjør (gjør det som regel én gang i uken).

Jeg er ikke naturlig sterk, og tar veldig lite i alt foreløpig. Men det er jo det jeg jobber med :D

Kjør uten reimer og magnesium frem til grepet svikter, deretter bruker du reimer, da armene ikke lenger trenger å jobbe like hardt, og ryggen må jobbe mer selv :) Ja det blir fortsatt tungt i armene, men etter en stund vil styrken utjevne seg :)

Dette forslaget likte jeg!:)

Du kan løse det greit ved å svine littegranne på ryggen når du f.eks trener nedtrekk, det har ingenting å si for muskulaturen i ryggen da stangen uansett skal ned til under haken, men du belaster forarmene litt mindre og vips slipper du å få melkesyren i den delen av bevegelsen først.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...