Rodolfo Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har vel aldri kjørt markløft - EGENTLIG. Og det kan være grunnen til at jeg ødela ryggen gjennom flere år. 10 "hekseskudd på 12 år tyder på at noe var galt...Ifjor gikk det riktig galt. Jeg skulle flytte til nye bolig, og løftet ei vektstang som har fulgt meg siden jeg var 12. På den lå det skarve 60 kilo, og jeg, tøff som jeg var, dro den opp med svai rygg. Og dermed...30 dager senere hadde ingen forbedring skjedd, jeg så ut som en fullrigger med slagside. Og DA skjønte jeg tilslutt at jeg måtte begynne å bruke kunnskapen jeg hadde på meg selv. Et års rygghev fulgte pluss en masse kjernetrening i TRX og jeg vet ikke hva. Men Markløft - ordentlige markløft, var det noen vits i det da? Etter en innlegg her,(takk for mange VELDIG gode svar) pluss mye diskusjoner med store byggere, bestemte jeg meg for å kjøre mark. Jeg dro også inn til NIH og fikk spotting av en veldig flink PT. Nå har det gått en drøy mnd, og jeg må bare si til dere som er i tvil. Gi det en sjanse. Har hatt en voldsom utvikling i LATS av alle ting. Fra 30 til 36 kg i hantelroing. Etter ei skikkelig økt med mark, går jeg med verk over hele latsen, fra bunn til topp, og innerst til ytterst. Det samme er forresten gjeldende for hele ryggen. Det har også gitt en markant styrke til lårene, nærmest knærne, noe som har gjort at jeg har gjort en "hopp " i knebøy - jeg kan løfte tyngre og dypere der også. Markløft er kanskje ikke for alle, men gi det en sjanse - det KAN være at den er svært nødvendig for deg. Melo, Linjemannen, STRONG DAD og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11461-gi-markl%C3%B8ft-en-sjanse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linjemannen Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har et hat/elsk forhold til denne øvelsen. Jeg VET at om jeg fikk ta med meg kun en øvelse å gjøre på en øde øy - ja, så var det markløft jeg hadde valgt. Ingenting trener mere av kroppen i samme øvelse som markløft. Samtidig så er det en øvelse som krever enormt med energi og det gjør vondt å skulle bli god og sterk i markløft. Som om ikke det er nok, så finnes det en stadig tilbakevendende problematikk knyttet til den tekniske utførelsen av øvelsen. Ryggen - korsryggen - er en bortskjemt jævel som ikke tar til takke med omtrentlighet. Så da får en en jobbe hardt med å "please" denne delen av kroppen på alle bauger og kanter. Forøvrig var det vel Tuba som mente at det ble for mye dikkedarier rundt dette med markløft - Hans forklaring på den fysiologiske tilnærming til øvelsen er forsåvidt rene ord for penga: Spenn alt du har av muskler i kroppen, grip fatt i stangen og løft for faen! Hege Slåttum og Rodolfo 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11461-gi-markl%C3%B8ft-en-sjanse/#findComment-442817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rodolfo Skrevet 24. august 2012 Forfatter Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har et hat/elsk forhold til denne øvelsen. Jeg VET at om jeg fikk ta med meg kun en øvelse å gjøre på en øde øy - ja, så var det markløft jeg hadde valgt. Ingenting trener mere av kroppen i samme øvelse som markløft. Samtidig så er det en øvelse som krever enormt med energi og det gjør vondt å skulle bli god og sterk i markløft. Som om ikke det er nok, så finnes det en stadig tilbakevendende problematikk knyttet til den tekniske utførelsen av øvelsen. Ryggen - korsryggen - er en bortskjemt jævel som ikke tar til takke med omtrentlighet. Så da får en en jobbe hardt med å "please" denne delen av kroppen på alle bauger og kanter. Forøvrig var det vel tuba som mente at det ble for mye dikkedarier rundt dette med markløft - Hans forklaring på den fysiologiske tilnærming til øvelsen er forsåvidt rene ord for penga: Spenn alt du har av muskler i kroppen, grip fatt i stangen og løft for faen! Helmaks. Som jeg skulle sagt det sjøl. Løft for svarte helvete Men det er riktig da...spenn det du har, og dra til maks - fy faen for en utteling det har gitt meg iallefall. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11461-gi-markl%C3%B8ft-en-sjanse/#findComment-442819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knugen Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 Synes markløft er noe av det barskeste som finnes(y). Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11461-gi-markl%C3%B8ft-en-sjanse/#findComment-442962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.