Gå til innhold

Hvordan holde motivasjonen?


CaraMella

Anbefalte innlegg

Altså.. Hvordan motiverer du deg selv?

Jeg er inne i en litt dårlig periode, jeg ønsker å trene, bli sterk og få en flott kropp.

Men så kommer disse dagene, hvor selvom jeg er motivert er jeg helt demotivert:p

Noen som opplever det sånn? At du kommer på trening og du vil gi max, men så "kortslutter" det ett sted og du klarer ikke, selvom du vil?? Or is it only me?:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså.. Hvordan motiverer du deg selv?

Jeg er inne i en litt dårlig periode, jeg ønsker å trene, bli sterk og få en flott kropp.

Men så kommer disse dagene, hvor selvom jeg er motivert er jeg helt demotivert:p

Noen som opplever det sånn? At du kommer på trening og du vil gi max, men så "kortslutter" det ett sted og du klarer ikke, selvom du vil?? Or is it only me?:meh:

Du er nok ikke allene. Har hatt slike perioder og det er da jeg må dra meg selv på trening og fullføre. Da føler jeg meg mye bedre etterpå og jeg får litt motivasjon. Om ting fremdeles er dritt, ender jeg opp med å se på mennesker som har klart å forandre kroppen sin virkelig. Eks er filmer på youtube og her, det er motivasjon det!... men skjønner hva du mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle opplever slike perioder :) Kan være fint med en forandring i rutinene; f.eks. annen trening. Om du er vant til styrke med innlagt kardio så kan du jo prøve bootcamp-style trening (helst arrangert slik at du slipper å holde på alene). Eller annen aktivitet som du aldri har prøvd før. Kan jo hende det hjelper å bare skifte om på øvelsene, slik at du kan fokusere på fremgang i noe du aldri har trent på før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa jeg drar meg alltid i nakkeskinnet, har ikke hatt en dag ( bortsett fra min faste fri dag) borte siden juli, da jeg måtte ha opphold pga syden tur. Synes bare ting er litt tyngere nå om dagen.. Irriterer meg også over at det har blitt så stappa på gymmen. Altfor mange "tulle grupper" ( gjenger med 3-4 pubertale tenårings fjotter) som opptar det meste. Hater å stå i kø og vente på ting, for så å måtte forte meg å bli ferdig, da det står en annen svett kar og venter på stanga...Uff.. føler bare at det ikke hjelper på, når man ikke får trent som man vil heller..beklager all negativiteten:mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa jeg drar meg alltid i nakkeskinnet, har ikke hatt en dag ( bortsett fra min faste fri dag) borte siden juli, da jeg måtte ha opphold pga syden tur. Synes bare ting er litt tyngere nå om dagen.. Irriterer meg også over at det har blitt så stappa på gymmen. Altfor mange "tulle grupper" ( gjenger med 3-4 pubertale tenårings fjotter) som opptar det meste. Hater å stå i kø og vente på ting, for så å måtte forte meg å bli ferdig, da det står en annen svett kar og venter på stanga...Uff.. føler bare at det ikke hjelper på, når man ikke får trent som man vil heller..beklager all negativiteten:mellow:

Det er fryktelig irriterende, men desverre noe de fleste treningssentrene "sliter" med. Jeg trener nesten alltid på morgenen, så langt det lar seg gjøre. Prøv å tren en lørdag morgen, mest sannsynlig er det ikke kø noen som helst plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fryktelig irriterende, men desverre noe de fleste treningssentrene "sliter" med. Jeg trener nesten alltid på morgenen, så langt det lar seg gjøre. Prøv å tren en lørdag morgen, mest sannsynlig er det ikke kø noen som helst plass.

Jeg gjør det..hver lørdag morgen og søndag. Men i ukedagene får jeg det bare ikke til.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så langt bare opplevd det en dag, og det var sist uke etter morgenkardio på fredagen. Følte jeg ikke hadde energi til noen ting, men fullførte treningen:) tok heller en lang gåtur dagen etter, for å samle krefter igjen;) og det funket! Nå har jeg mer motivasjon enn noen gang:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det å se resultater gjør meg mer motivert at ting faktisk kan skje. Jeg føler meg feitere enn noen gang, men det er kun pga jeg har fått mer muskler. Fettprosenten er ca på samme nivå som før, og det at hjernen tror jeg har blitt feitere, får meg til å ville slanke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så langt bare opplevd det en dag, og det var sist uke etter morgenkardio på fredagen. Følte jeg ikke hadde energi til noen ting, men fullførte treningen:) tok heller en lang gåtur dagen etter, for å samle krefter igjen;) og det funket! Nå har jeg mer motivasjon enn noen gang:D

Gjelder å lytte til kroppen sin! ;) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ganske kjent at dt e motivasjonen så får dg i gang, men gode rutiner så holde deg igang..

Men forstår fremdeles 100% ka du meine. Har gjort småforandringer som forandring i diett,program osv. Men når du føle deg mentalt draina hjelpe det ikkje så sykt mye. Det eg ska gjør nå e heller å lesa mer om mentalitet. Det hjelpe!

kan anbefala deg lydboken "Body Mind Mastery" av Dan Millman. har hatt den på repeat ofte.

Ska nå høra/lesa Dick-Sutphen sin "Self Mastery-Zen". Kan seifra om den e bra eller ei om någen lure om litt.. Ingen tvil om at dette e et mentalt problem, så det bør (i min meining) løsas på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en typisk" løpe på mølla i 1 time hver dag jente", til jeg etter 4 mnd UTEN en dag pause, bare ikke taklet det lenger. Jeg var dritt lei og resultatene var jo deretter..Så fikk jeg meg selv inn i "buret" og styrke var kjempe gøy, det er det enda og jeg kommer aldri til å slutte, fordi jeg endelig har sett resultater;) MEN så er jo alle så flinke med både morgencardio og intervaller i tillegg:confused: og iogmed at jeg var besatt av tanken, på at hvis jeg ikke løp forble magen min en liten pølse, føler jeg enda at det å svette over mølla / elipsem er noe jeg bare MÅ...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en typisk" løpe på mølla i 1 time hver dag jente", til jeg etter 4 mnd UTEN en dag pause, bare ikke taklet det lenger. Jeg var dritt lei og resultatene var jo deretter..Så fikk jeg meg selv inn i "buret" og styrke var kjempe gøy, det er det enda og jeg kommer aldri til å slutte, fordi jeg endelig har sett resultater;) MEN så er jo alle så flinke med både morgencardio og intervaller i tillegg:confused: og iogmed at jeg var besatt av tanken, på at hvis jeg ikke løp forble magen min en liten pølse, føler jeg enda at det å svette over mølla / elipsem er noe jeg bare MÅ...:(

Men ta litt alternativ cardio økter da? Jeg er absolutt ikke fan av noe cardio, men jeg liker å gå tur og jeg liker bakkeintervall, derfor gjør jeg det. Selv om det er ekstra hardt å komme seg ut i kulden å løpe bakkeintervall... Hva med spinning? gå tur i fjell eller på turstier? eller den forhatte Zumba? Det er jo alltids noen litt gøyere alternativer til litt cardio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å se resultater gjør meg mer motivert at ting faktisk kan skje. Jeg føler meg feitere enn noen gang, men det er kun pga jeg har fått mer muskler. Fettprosenten er ca på samme nivå som før, og det at hjernen tror jeg har blitt feitere, får meg til å ville slanke meg.

Fight the urge! :) I know you can do it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...