Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Har som alle andre et mål om å bli sterkere i benken:P Har aldri prøvd å teste 1Rm skikkelig , men ofte kjørt 3-4 sett på 8-10 reps. Forrige gang jeg trente tok jeg:

60 x 10 ( en del av oppvarming )

65 x 10

70 x 8

75 x 5

Noen tips til hva jeg burde gjøre for nå mitt mål om 100kg i benken? Trener for tiden en 3-4 split.

Fortsetter under...

Skrevet

Smolov jr. eller lignende. Litt avhengig av hvor lenge du har trent og hvor godt du tåler trening, så klart. Ellers kan det være fint å bytte på repetisjonsområdet ofte og kjøre litt tungt. Dersom du klarer 5x5 med 75kg kan du prøve 8x4 på 70kg neste gang, osv.

Gjest Jester
Skrevet

Hva med å begynne med å teste 1RM så du vet hvor skoen trykker? Svak i bunnen eller toppen av løftet f.eks, samt hvor mye har du igjen til å komme i mål. Ellers sier du at du kjører mye 8-10 reps, prøv som det foreslås å kjør f.eks 5x5 en stund. Evt noen treniner med 5x3 og enda tyngre.

Videre er det jo det opplagte:

1.Teknikk

2.Spis mer

3.Benk mer

Annonse

Skrevet

Prøv å kjør ekstremt strikt i benken, altså uten for mye krum i ryggen og ikke med brystkassen opp så løftebanen blir 15cm. Kjør sakte ned å gjerne med full stopp i bunn og eksplosivt opp.

Skrevet

Videre er det jo det opplagte:

1.Teknikk

2.Spis mer

3.Benk mer

+ ikke tren til failre

+ mer mengdetrening

Tror de to sistnevnte er to viktige faktorer som glemmes, da egoet ofte står i sentrum når man ligger under stanga. Ville anbefalt å ta ibruk RPE.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...