Gå til innhold

Cellulitter..?


Emilie G

Anbefalte innlegg

Håper på hjelp!!

Hva skal man gjøre for å bli kvitt cellulitter?? Er man født med det eller er det bare noe som kommer når man får for mye fett på kroppen ? :p

Har det på baksidene av låret og på rumpa og er kun 16 år! Er det noen enkle grep jeg kan gjør når jeg ikke har muligheten til å trene styrke 5 dager i uka?

Noen som har et enkelt treningsprogram som gjør at jeg blir kvitt mine cellulitter!!!!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler på det finnes et bestemt treningsprogram for det. Men bare sørg for å være i aktivitet, samt spise riktig. Dermed kan du begrense underhudsfettet, som gjør at cellulittene blir mer synlige. Muskler kan også sørge for at de blir mindre synlige.

Men i det store og det hele trur jeg ganske bestemt at cellulitter, som mange andre hud-"problemer", har med arv og hormonutslag i tenårene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meh. Er det noe å diskutere da? Om de blir borte borte eller bare kamuflert? Når man ikke ser de lengre så sier man selvsagt ikke "Joda, jeg har cellulitter. Man bare ser dem ikke.". Nei, man setter pris på at de er borte og er fornøyd med det;) Man sier heller ikke at "Mjoo, jeg er egentlig dvask. Man ser det bare ikke lengre fordi fettprosenten min er bedret.".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh. Er det noe å diskutere da? Om de blir borte borte eller bare kamuflert? Når man ikke ser de lengre så sier man selvsagt ikke "Joda, jeg har cellulitter. Man bare ser dem ikke.". Nei, man setter pris på at de er borte og er fornøyd med det;) Man sier heller ikke at "Mjoo, jeg er egentlig dvask. Man ser det bare ikke lengre fordi fettprosenten min er bedret.".

Enig! Så lenge man ikke ser dem, så er vel problemet borte? :p Det er jo ikke noe annet enn et kosmetisk problem, såvidt meg forstått... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe med at et sted som heter fitnessbloggen burde promotere både fysisk og psykisk helse. Greit nok at man kan gjøre enkelte ting for å forbedre kviser, talg, fregner, føflekker, cellulitter etc. Men faktumet er at det er naturlig å ha dem. Det blir jævla leit når mange unge mennesker kan lese her, for å grave seg enda lenger ned. Bedre at dem heller blir forklart at det er naturlig å ha slike. Det å kamuflere og eventuelt begrense noe visuelt sett er en ting, men å sammenligne det med ideen om at de blir borte er vidt forskjellig. Ikke bare er det pisspreik, men det bygger opp under et skjønnhetssamfunn som spesielt et forum som dette kunne holdt seg for god til. Veltrente, slanke kvinner har cellulitter de også.

Hvis man ønsker å si at trening forbedrer noe, fair enough. Men ikke kom med svada om at dem eliminerer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i første innlegget ditt til trådstarter. Det var den kommende diskusjonen om hvorvidt man kan se de eller ikke;) Det er helt individuelt, men det skjer. Det er individuelt. Kommer helt an på hvor mye man har, hvor langt det har kommet etc. Det finnes jenter som ikke har tegn til cellulitter what so ever.

Cellulitter er et hudproblem som kan gjøres noe med. Om de blir penere, mindre synlige eller så godt som forsvinner (om de ikke er synlige kan man godt si de er borte uten at unge jenter som kommer inn her tar skade av det - men jeg ser poenget ditt) er selvsagt helt individuelt. Noen er heldige hormonelt, noen genetisk. De fleste kan utbedre og minimalisere disse plagene med blant annet trening og bedre kosthold. Røyk, overdreven soling og andre ting som fucker til huden er også med i beregningen.

Trening forbedrer blodsirkulasjonen som gjør at kroppen kvitter seg med avfallstoffer som er en av grunnene til cellulitter. Kostholdet kan gjøre mye for cellulittene. Aminosyrer er med på å reparere hud og muskler i kroppen, mat som er rike på omega 3 gjør huden finere og sterkere etc.

Fett på kroppen har lite med cellulitter å gjøre. Man kan være radmager og fortsatt ha det.

1)

Det kommer en 16 år gammel jente inn her og lurer på hva man kan gjøre med cellulitter:

Anbefaling fra forumet: Bedre kosthold, trening og eventuelt droppe røyken.

2)

Det kommer en 16 år gammel jente inn her og lurer på hva man kan gjøre med "valpefettet":

Anbefaling fra forumet: Bedre kosthold, trening og eventuelt droppe røyken.

På hvilken måte er det ene eller andre scenarioet bedre for oppbyggingen av skjønnhetssamfunnet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...