Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Jeg veier 77 kg, og er 170 høy. Jeg har skjønt jeg bør spise 2g per kg kroppsvekt med protein, men hvor bør jeg ligge i gram ift. fett og karbohydrat?

Setter pris på svar :)

Hva skal du? Hva er målet? Hvordan spiser du nå? Logger du maten din? Info trengs for å gi noe mer tilbakemelding!;)

Jeg skal ned i vekt. 10-13 kg. Ja logger maten, og vil bli bedre på dette :)

Typisk dag: Spiser enten havregrynsgrøt med 1dl gryn, 1,75 dl vann og 1.75 dl skummet melk eller halv boks cottage cheese med litt syltetøy uten tilsatt sukker. Lunsjen er gjerne så som så.. Vet ikke hva jeg skal spise da som er riktig balansert og lettvint å lage .. Blir som regel knekkebrød med ost eller makrell i tomat eller omelett uten brød. Mellom lunsj og middag tar jeg meg en yoplait .Middag er 150 - 200 gram kjøtt med salat for det meste. Kvelds er par knekkebrød med ost eller makrell i tomat. Har en del å forbedre tror jeg.. ;)

Gjest Ukjent666
Jeg skal ned i vekt. 10-13 kg. Ja logger maten, og vil bli bedre på dette :)

Typisk dag: Spiser enten havregrynsgrøt med 1dl gryn, 1,75 dl vann og 1.75 dl skummet melk eller halv boks cottage cheese med litt syltetøy uten tilsatt sukker. Lunsjen er gjerne så som så.. Vet ikke hva jeg skal spise da som er riktig balansert og lettvint å lage .. Blir som regel knekkebrød med ost eller makrell i tomat eller omelett uten brød. Mellom lunsj og middag tar jeg meg en yoplait .Middag er 150 - 200 gram kjøtt med salat for det meste. Kvelds er par knekkebrød med ost eller makrell i tomat. Har en del å forbedre tror jeg.. ;)

Du ligger nok nokså lavt på kcal. Loggfører du slik at du får oppgitt makroer?(karb,fett,protein) også i tillegg kcal?

Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold funker helt ok til dette. Først kan du f.eks se på kalkulatoren til fitnessbloggen(på facebook):) Og se hva du "bør" få i deg. Deretter kan du enten: ligge litt under kcal..

For ved vektnedgang er det kosthold og kcal som spiller en stor rolle! Når man begynner å tenke på hvor mye av de forskjellige, så er det veldig individuelt hvordan en kropp reagerer.

F.eks har man LCHF(Lite karbs og mye fett), men på en PSMF(PSMF - Den sunneste ekstremdietten - Fitnessbloggen) diett vil det være lavt karb og lavt fett!

Anbefaler deg å lese PSMF, da jeg synes den er enkel å forholde seg til og funker(ihvertfall for meg)!

Basics: 20gram fett og 20gram karbs MAKS pr dag: 2,5x ønsket vekt(f.eks 65kg= 162,5gram protein)

Dvs: dagsbehov makroer: 20gram fett

20gram karbs

162,5gram proteiner

Uansett, så bør du selv tenke om du vil begynne med en "ekstrem" diett, eller om du vil gjøre som veldig mange andre. Bruker litt tid, og legge deg 200-500kcal under vedlikehold(det du trenger akkurat)!

Tok meg den frihet til å sjekke kalorikalkulatoren: 77kg 170cm høy, og 22?år tok jeg..Hvileforbrenning 1562kcal: moderat aktiv(3-5treninger i uken) 2421kcal! Dvs: hvis du trenger ca 3-5treninger i uken med god intensitet: Ligg deg på f.eks 1900kcal i starten, prøv dette i... ja.. 1-2mnd.. Resultater? ja, fortsett, nei, gå evt litt lavere eller tren mer/bevege seg mer!

Ble litt langt dette her nå ja..Håper det hjelper LITT ihvertfall:)

Takk for svar :)

har regnet det ut selv også og bruker lavkarboklubben sin dagbok og får ned til vitaminer osv hver dag.. trener fotball 3 dager i uka + kamper. men tok 1-3 ganger i uka jeg, i frykt for å få for mye mat :p men tenkt å legge meg på ca 1400 kcal daglig egentlig.

Annonse

• 2 uker senere...
Gjest Ukjent666
Om målet mitt er å bygge muskler og jeg trener håndball 3 ganger i uken + styrke og kardio ved siden, hvor mange gram fett og karbohydrater skal jeg spise? Veier 46 kg og er 168 cm høy.

Tips: Facebook--> fitnessbloggen sin kalorikalkulator--> tast inn--> voila= hvor mye KCAL du skal ha pr dag!

Deretter fordel kcal i fett/karbs og proteiner. Du trenger proteiner for å bygge muskler, mens karb trener du mer i håndball;)

Ja er vel det..dumt at kyllingfileten ikke kan inneholde mer gram protein:pså kunne det holdt med 150 gram til middag og vært fornøyd!

Det holder med 150 gram kyllingfilet til middagen. Det er de andre måltidene du må gjøre noe med. Får du i deg 30-40 gram proteiner til hvert måltid vil du være i mål med 2g pr kg.

Slik kan du komme enkelt i mål:

- Proteinpulver i havregrøten.

- 3-4 egg i omeletten til lunsj

- bytt ut yoghurten med mager kesam med litt bær i. Evt to bokser skyr

- Mer proteinrik kveldsmat (f.eks en boks cottage cheese med bær og frukt)

kommer til å måtte kjøpe meg proteinpulver tror jeg, om jeg skal få i meg alt det.Fatter ikke at folk får i seg så mye protein jeg. Føler jeg har spist masse i dag og i dag har jeg bare fått i meg 87 gram :p

Jeg fikk i meg rundt 110 g. i ukedagene forrige uke (og skal etter planen gjøre det hver dag fremover), så du kan jo ta en titt i min foreløpig veldig korte logg (eller veldig mange andre bra loggbøker her inne) for forslag :) CC og kesam er gode redninger på dager jeg ligger under hvertfall...

Om målet mitt er å bygge muskler og jeg trener håndball 3 ganger i uken + styrke og kardio ved siden, hvor mange gram fett og karbohydrater skal jeg spise? Veier 46 kg og er 168 cm høy.

46 kg og 168 høy???!! Håper du mente å skrive 56 kg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...