Gå til innhold

Delte magemuskler..


MiniMee

Anbefalte innlegg

Etter tvillingsvangerskap ble magemusklene mine sikkelig delt og jeg får virkelig fnatt av å ikke se resultat av treninga! Er det noen her som har delte magemuskler som har fått til magen etter trening.

Har jo tutmage uansett jeg, men stammer jeg magen så blir det bra :)

Når jeg tar situp så kommer bukveggen mellom magemusklene og det ser ut som den pølsa :/

Så jeg har kjørt mest planke med ti kg vekt skive på rumpa. Og jeg er sikkelig svak i magemusklene.

Mener også at det har noe med at jeg ikke er helt god i ryggen, men ikke den kirurgen på sykehuset.

For et par år siden så var jeg på en gratis time meg en privatlege fra volvat eller hva de heter igjen..

Han stakk jo hele hånda tvers igjennom musklene, såg sikkert teit ut å stå slik med hele hånda i magen min, nåkk til at mannen min ble uvel :p Han mente vertfall at ryggplagene mine kunne komme av de svake magemusklene mine. Han sa at å sy de sammens hadde vert det beste for meg, men så rik er jeg ikke nå :p

Kirurgen på sykehuset mente det var ingen medisinsk grunn til å få det dekt, det var bare kostmetisk.

Utrolig frustrerenes, så derfor; er det noen her med delte magemuskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke delte magemuskler, men jeg har tatt en bukplastikk - og vet derfor ganske mye om temaet. Det eneste som hjelper mot delte magemuskler ER faktisk raphing (sying av magemusklene), desverre. Du kan trene dem alt du vil, og de vil for all del kunne bli sterkere, men har de delt seg, så har de delt seg. Beklager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg har skjønt ;) Hååpte bare at kanskje noen hadde fått litt flatere mage ;)

Jeg har hatt bukplastikk tiligere, men da viste jeg ikke at de var delt, trodde det var magemusklene som sto opp da jeg løftet meg opp fra gulvet (når jeg lå flatt), men etter mange timer med pilates og bailine og magen var akkurat likens så kontakta jeg legen. Og da sa han at det var bukveggen som kom frem.

Så da ble jeg skuffet over at de ikke hadde sydd sammens når de først opererte meg, trodde det var normalt.. Gaah..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det likt som deg. Jeg kan få en knyttneve inn ved navlen, og så knipe over den med magemusklene :unsure:

Vet ikke om jeg vil sy, for da mister jeg mitt ultimate partytriks.. :D

Neida.. ser enda kjempegravid ut, uansett hvor mye jeg har trent og gått ned i vekt. Er klar for operasjon, men venter litt for å få logistikken til å gå opp... er mye alene med 3 små, og det er ikke bare bare etter en operasjon :p Men håper det blir snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt om folk som etter intill et par års riktig trening har fått musklene til å virke såpass at magen har sett fin ut...

en enorm tålmodighetsprøve, for man kan ikke gjøre noe som får bukveggen til å presses ut... hehe...

men, jeg merker godt at musklene mine er sterkere nå enn da jeg begynte å trene ordentlig i august -11, og da spessiellt etter jeg gikk over til ren styrketrening i april..

ikke flatere, men sterkere muskler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om dette gjør deg særlig klokere, men jeg fant følgende på nhi.no:

Delte magemuskler må ikke forveksles med brokk i bukveggen. Det er ingen defekt i bindevevshinnene som ligger utenpå musklene, og dermed ingen risiko for at tarmslynger presser seg gjennom åpningen og utvikler seg til inneklemt brokk. Dog, i noen tilfeller med delte magemuskler, kan navlebrokk oppstå.

Enkelte studier tyder på at trening kan hjelpe noe, men her er det viktig å få veiledning i forhold til hvilke øvelser som hjelper. Det er først og fremst trening av de tverrgående magemusklene - kjernemuskulatur i magen - som anses å kunne hjelpe.

En av "risikogruppene" for å oppleve en slik muskeldeling er slanke, veltrente kvinner som har båret et stort barn eller tvillinger til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frustrerenes, så derfor; er det noen her med delte magemuskler?

Jeg hadde delte magemuskler, men har fått operert dem. Du kan prøve å søke om å få operert det selv om legen sier det er lite sjanse, jeg vet flere som likevel har fått operasjonen dekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frustrerenes, så derfor; er det noen her med delte magemuskler?

Jeg hadde delte magemuskler, men har fått operert dem. Du kan prøve å søke om å få operert det selv om legen sier det er lite sjanse, jeg vet flere som likevel har fått operasjonen dekt :)

Har vert 2 ganger, i Molde og Kr.Sund, de sier det er bare kostmetisk, og ikke medisinsk grunn til å få dekt det. Så de sa blankt nei.

Var først i Molde og der ble han jo potte sur.. Så tenkte jeg å prøve Kr.Sund men samme sure leppa der og. Fikk bare fortsette å trene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...

Hei, vet ikke hva du leste men det er masse hard trening. Google det på YouTube så er det sikkert en del videoer. Det høres lett ut, men øvelsene er tunge og slitsomme og gjøres mange ganger hver dag. Magebeltet er bare et hjelpemiddel for å presse litt på. Poenget hennes er at det er kun øvelser hvor du trekker magen INN som er bra mot delte magemuskler. Ingen andre øvelser og det er som sagt veldig tung, men man tar det i steg og går videre til neste steg etter noen uker. Hvis noe skal hjelpe bortsett fra operasjon så må det være dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vet ikke hva du leste men det er masse hard trening. Google det på YouTube så er det sikkert en del videoer. Det høres lett ut, men øvelsene er tunge og slitsomme og gjøres mange ganger hver dag. Magebeltet er bare et hjelpemiddel for å presse litt på. Poenget hennes er at det er kun øvelser hvor du trekker magen INN som er bra mot delte magemuskler. Ingen andre øvelser og det er som sagt veldig tung, men man tar det i steg og går videre til neste steg etter noen uker. Hvis noe skal hjelpe bortsett fra operasjon så må det være dette :)

Beklager, men det der tror jeg ikke på :) Skal man se flat ut, må man jo da gå rundt ig stramme magemusklene kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan styrke musklene og lage "sprekken" smalere ved å trene øvelser som bare trekker musklene innover..

det er beintøft, spessiellt i begynnelsen, men det hjelper...

- når man strammer musklene...

slapper man av, buler magen like mye som da man begynte...

jeg har holdt på med øvelser jeg fikk av fysioterapaut i over et år nå, og er betydelig sterkere.

men uansett hvor mye jeg trener eller hvor lenge jeg holder på, vil jeg fortsatt se gravid ut om jeg slapper av i magen!

dette kan kun løses ved kirurgi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...