Gå til innhold

Fruen trenger ett lite puff ;)


Ollee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er akkurat détte jeg tenker på. Og som én sa litt tidligere at veldig mange av oss har nok lett for å bli småtrassige hvis kjæresten skal fortelle oss hvordan ting skal gjøres. Hmm akkurat som når foreldre preker til oss når vi er yngre...

Greia er at det er lett å trasse mot de av våre nærmeste som skal lære oss dette og hint mens en random PT er det lite vits i å trasse mot? Barnslig jepp men jeg er nok ikke den eneste som er skrudd sammen sånn.

Jeg vil tro at når først treningslysten er vekket så er hun mer en glad for å ta imot råd og tips. Da har hun kanskje også litt mer interesse av dem siden hun allerede er interessert i treningen?

Det vil ikke si at jeg skal gi opp av den grunn, så fremt det ikke går utover forholdet mer enn nødvendig. Men vi får se fremover hvordan det kommer til å løse seg :)

CHALLENGE! Jeg har ihvertfall et passende konkurranseinnstinkt - og hvis hun også innehar et snev av det, kan det være motiverende for henne dersom du setter opp en form for utfordring som for eksmpel går over et par uker - med ei dinglende gullerot i enden vel og merke ;)

Skal nokk ikke se bort i fra en slik løsning, som jeg skrev tildligere er det allerede en gullerot i vente hvis hun bare klarer målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt en måldato (f.eks. om 5 mnd), og dersom hun har gått ned x antall kilo og cm, bestiller du shoppingtur til London, New York e.l. til dere begge med litt lommepenger. Klarer hun det ikke, må hun derimot gjøre alt av husarbeid i en mnd. :) Målet må så klart være realistisk, men også en utfordring. Vi skal kanskje ha en liknende avtale i familien, ettersom pappa er overvektig og må ta tak i livsstilen sin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt en måldato (f.eks. om 5 mnd), og dersom hun har gått ned x antall kilo og cm, bestiller du shoppingtur til London, New York e.l. til dere begge med litt lommepenger. Klarer hun det ikke, må hun derimot gjøre alt av husarbeid i en mnd. :) Målet må så klart være realistisk, men også en utfordring. Vi skal kanskje ha en liknende avtale i familien, ettersom pappa er overvektig og må ta tak i livsstilen sin! :)

Ikke dumt med en slags 'straff', hvis mål ikke blir nådd :) Det kan jo være med på å gi litt ekstra motivasjon, skal huske det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Bra initiativ:) Men pass på at det ikke bikker over til "mas". Jeg er glad i å trene, og trener ofte.... men om noen kommer til meg å sier: "nå skal vi ut å jogge" så setter jeg meg på bakbeina. Jeg må trene når jeg selv vil, ikke når andre sier jeg skal:)

Jeg er enig i denne. Kjempebra at du ønsker å motivere henne, hvis dette er noe hun selv vil. Men jeg er lik som AnetteK her, hvis mannen min sier til meg at "kanskje du skal begynne å trene snart", så skal jeg IALLEFALL IKKE trene. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...