Gjest Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Egentelig er det fordi at jeg har hørte fra en gym lærer at du blir smartere av å gjøre cardio trening og at livskvaliteten blir bedre av å gjøre cardio trening. Er disse tingene sant? Fat-Skinny-Going-Fit : Det er forskjell mellom gener da. Jeg gikk faktisk litt (veldig lite) opp i vekt ved å spise 2050 kalorier og styrketrening. Det er vil nok ikke være nok om jeg tar cardio i tillegg. Men det vil nok være nok å spise 2308 kalorier om jeg skal bare ta styrketrening. selvfølgelig varierer det fra person lit person, og kondisjonstreningene mine består som oftest av en løpetur på over en time, og styrketreningene kan vare opp til to timer, i tillegg til jeg er veldig aktiv resten av dagen å klarer ikke å sitte i ro ett minutt Men jeg mener bare at når jeg som er en bittelitten jente spiser så mye med stabil vekt, burde vell man spise enda mer med den treninen du skal ha, for å faktisk bygge muskler. Men så vet jeg ingenting om dine mål osv heller da Men er du sååå nøye på kaloriene at du skal spise 2308 kalorier nøyaktig per dag ? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuJunPyo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 selvfølgelig varierer det fra person lit person, og kondisjonstreningene mine består som oftest av en løpetur på over en time, og styrketreningene kan vare opp til to timer, i tillegg til jeg er veldig aktiv resten av dagen å klarer ikke å sitte i ro ett minutt Men jeg mener bare at når jeg som er en bittelitten jente spiser så mye med stabil vekt, burde vell man spise enda mer med den treninen du skal ha, for å faktisk bygge muskler. Men så vet jeg ingenting om dine mål osv heller da Men er du sååå nøye på kaloriene at du skal spise 2308 kalorier nøyaktig per dag ? Ja, ok da. Øker til omtrent 2396 kalorier. Ja, jeg er så nøye Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin Charm Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Egentelig er det fordi at jeg har hørte fra en gym lærer at du blir smartere av å gjøre cardio trening og at livskvaliteten blir bedre av å gjøre cardio trening. Du blir smartere? What? Livskvaliteten kan bedres, ja, dersom du ikke pusher deg selv og ikke skader deg. Å ha god kondisjon er selvfølgelig veldig gunstig, både som ung og eldre, så enn så lenge du ikke overdriver vil kondisjonstrening medføre mye positivt. Men nei, du får ikke spesielt mye høyere IQ av kondisjonstrening. Kanskje du får mer overskudd til å jobbe med jobb/skole, slik at du blir smartere, men ellers må jeg si at det var et fascinerende utsagn og lurer på hvor han har det fra. Konklusjon: Tren kondisjon hvis du vil, og hvis det passer dine mål for fremtiden. Ikke fordi du føler du må. Det er ikke en nødvendighet, og hvis målet ditt hovedsaklig er muskelvekst ville jeg anbefalt å legge fokuset vekk fra kondisjon en periode. Jon Pall 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ja, ok da. Øker til omtrent 2396 kalorier. Ja, jeg er så nøye ojj, du kan jo ikke være såå nøye ? er ikke det slitsomt? når jeg sier jeg spiser 2200 kalorier vil det si jeg har grovregnet over det, å prøver å ligge meg rundt der, det vil si jeg hiver i meg litt ekstra hvis jeg har spist litt lite en dag..det viktigste er jo å spise til du er mett Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388573 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Du blir smartere? What? Livskvaliteten kan bedres, ja, dersom du ikke pusher deg selv og ikke skader deg. Å ha god kondisjon er selvfølgelig veldig gunstig, både som ung og eldre, så enn så lenge du ikke overdriver vil kondisjonstrening medføre mye positivt. Men nei, du får ikke spesielt mye høyere IQ av kondisjonstrening. Kanskje du får mer overskudd til å jobbe med jobb/skole, slik at du blir smartere, men ellers må jeg si at det var et fascinerende utsagn og lurer på hvor han har det fra. Konklusjon: Tren kondisjon hvis du vil, og hvis det passer dine mål for fremtiden. Ikke fordi du føler du må. Det er ikke en nødvendighet, og hvis målet ditt hovedsaklig er muskelvekst ville jeg anbefalt å legge fokuset vekk fra kondisjon en periode. følte ikke jeg ble så mye smartere når jeg trente mye kondisjon akkurat..heller dummere Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388576 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuJunPyo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ok, jeg spiser omtrent 2396 kalorier og jeg skal kaste bort cardio treningen for en stund. Men bare et spørsmål hvor mye overskudd i kalorier må man omtrent ha for å få rund mage og begynne å bli overvektig? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
McBain Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 2000 kcal dagen? Det er jo INGEN TING. Blir ikke muskler av den femidietten der. Om du er 181 og 69 kg så blir du ikke tyngre av det, spesielt ikke om du skal drive med kardio i tillegg. Jeg har en hvileforbrenning på ca. 2100 kcal...dvs. at jeg forbrenner mer enn du får i deg på et døgn bare ved å sove...Jeg veier forøvrig 92-94 kg på 177 cm. Skal du opp i vekt så må du spise som om du veier mer. Dog er det heller ikke noe poeng å spise 50 000 kcal i døgnet, ettersom du bare blir feit... Ville lagt meg på rundt 3000 kcal i døgnet, opp ca. 50% fra der du ligger nå. Med mindre du vil forbli sped da;) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ok, jeg spiser omtrent 2396 kalorier og jeg skal kaste bort cardio treningen for en stund. Men bare et spørsmål hvor mye overskudd i kalorier må man omtrent ha for å få rund mage og begynne å bli overvektig? 2396 sånn omtrent ? hvis du ønsker å bygge muskler syns jeg du skal kutte ut kardioen, og bare spise myye mat..man kan jo ikke gå rundt å stresse såå mye med kaloriene at man skal ha et så nøyaktig tall som det der..Noen dager er du mer aktiv enn andre, å trenger mer mat..mitt tips (men du gjør jo seff hva du selv vil) er å spise til du er mett, å heller grovregne på kaloriene for å sjekke at du ligger i overskudd i forhold til DIN vekt og høyde, og det vil jeg tro er endel mer enn 2200 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388710 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuJunPyo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 2000 kcal dagen? Det er jo INGEN TING. Blir ikke muskler av den femidietten der. Om du er 181 og 69 kg så blir du ikke tyngre av det, spesielt ikke om du skal drive med kardio i tillegg. Jeg har en hvileforbrenning på ca. 2100 kcal...dvs. at jeg forbrenner mer enn du får i deg på et døgn bare ved å sove...Jeg veier forøvrig 92-94 kg på 177 cm. Skal du opp i vekt så må du spise som om du veier mer. Dog er det heller ikke noe poeng å spise 50 000 kcal i døgnet, ettersom du bare blir feit... Ville lagt meg på rundt 3000 kcal i døgnet, opp ca. 50% fra der du ligger nå. Med mindre du vil forbli sped da;) Igjen det har noe med genetiske forskjell å gjøre. Noen legger seg mer fett enn andre. Andre legger seg mindre fett enn andre. Andre har forbrenningen på normalt niva. Det blir kalt Mesomorph, Ectomorph og Endomorph. Jeg går faktisk littegran i overskudd av å spise 2000 kalorier ikke nok til å få muskler selvfølgelig da. Jeg skal kutte bort kardioen og spise omtrent 2400-2500 kalorier. Det er nok for meg å få muskler iforhold til mine gener. Men det er bra at jeg endelig kan spise mer mat har sultet de siste månedene med min diett fat-skinny- going fit : Ettersom jeg ikke skal gjøre kardio. Så er nok 2400-2500 kalorier nok for meg å få muskler Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
McBain Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Igjen det har noe med genetiske forskjell å gjøre. Noen legger seg mer fett enn andre. Andre legger seg mindre fett enn andre. Andre har forbrenningen på normalt niva. Det blir kalt Mesomorph, Ectomorph og Endomorph. Jeg går faktisk littegran i overskudd av å spise 2000 kalorier ikke nok til å få muskler selvfølgelig da. Jeg skal kutte bort kardioen og spise omtrent 2400-2500 kalorier. Det er nok for meg å få muskler iforhold til mine gener. Men det er bra at jeg endelig kan spise mer mat har sultet de siste månedene med min diett fat-skinny- going fit : Ettersom jeg ikke skal gjøre kardio. Så er nok 2400-2500 kalorier nok for meg å få muskler BROR. Hvordan vet du at du går i overskudd? Du vet jo ikke hvor mye kcal du bruker på en dag en gang? Du har økt ditt inntaksforslag med 25% OG droppet kardioen? I Med kardioen så burde du jo ligget på 3000 kcal/dagen slik jeg sa, så hva er poenget ditt? Det er ganske dumt å endre førsteposten i tråden, noe av poenget er jo at folk skal kunne lese og få svar på ting de lurer på. Det gjør de jo ikke nå...Du løste jo problemet ditt selv og gjorde tråden meningsløs for andre? oslove 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388926 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuJunPyo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 BROR. Hvordan vet du at du går i overskudd? Du vet jo ikke hvor mye kcal du bruker på en dag en gang? Du har økt ditt inntaksforslag med 25% OG droppet kardioen? I Med kardioen så burde du jo ligget på 3000 kcal/dagen slik jeg sa, så hva er poenget ditt? Det er ganske dumt å endre førsteposten i tråden, noe av poenget er jo at folk skal kunne lese og få svar på ting de lurer på. Det gjør de jo ikke nå...Du løste jo problemet ditt selv og gjorde tråden meningsløs for andre? Jeg vet hvordan jeg går i overskudd fordi jeg har en vekt hjemme? kardio forbrenner mer. Uten kardio er det nok med 2400 - 2500 for meg. Jeg har droppet kardio så jeg tar det mindre enn det jeg burde ta med kardio. Personlig så er målet mitt å nå med muskler.I min mening så bør man ta en ting av gangen. Når jeg har fått mer muskler og spiser nok til å få overskudd til å få muskler så revurderer jeg kardio. Jeg fikk også omtrent 4'er på gym i år, så jeg har grei form. Jeg trenger ikke å ta kardio. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-388954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
McBain Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg har ikke tålmodighet til dette, men her er et kort svar: For at du skal bruke en badevekt til å monitorere energibehovet ditt må du for det første vite nøyaktig hvor mye du spiser hver eneste dag uten unntak, for det andre må du veie deg med helt like forutsetninger hver gang, for det tredje må du ta høyde for den variable termogene effekten med mindre du spiser nøyaktig det samme alle dager (det gjør du tydeligvis, siden du spiser nøyaktig 2396 kcal hver dag jmf. dine tidligere uttalelser). Utover dette vil du ha en rekke feilkilder, slik at du må ha et flytende gjennomsnitt for å i det hele tatt kunne bruke tallet til noe. I tillegg vet du heller ikke om vektøkningen er fett eller fettfri kroppsmasse. Videre vil det at du sannsynligvis fortsatt vokser (siden du har gym) være en ytterligere feilkilde. Ja, 2400-2500 er sikkert nok for deg. Du startet denne tråden og informerte oss om at du spiste 2000 kcal (eller var det 2004 kcal?) og lurte på om du skulle spise mer siden du kom til å trene kardio. Jeg sa at dette var veldig lite, kardio eller ei, og foreslår 3000 kcal/døgn som et utgangspunkt om du vil vokse OG trene kardio. Du er tross alt 69 kg på 181, noe som er ganske light (riktignok er du sannsynligvis ung og da er det ganske naturlig). Trekker du fra kardio-kaloriene jeg la inn i regnestykket vil du jo havne på så og si nøyaktig det jeg foreslo tidligere i tråden. Regner med at du ser dette selv. Du trenger ikke komme med en belærende tone til meg. Jeg glemte mer om trening i forrige uke enn du noen gang har lært... Melo, oslove og ™ 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-389030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxwell Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg har ikke tålmodighet til dette, men her er et kort svar: For at du skal bruke en badevekt til å monitorere energibehovet ditt må du for det første vite nøyaktig hvor mye du spiser hver eneste dag uten unntak, for det andre må du veie deg med helt like forutsetninger hver gang, for det tredje må du ta høyde for den variable termogene effekten med mindre du spiser nøyaktig det samme alle dager (det gjør du tydeligvis, siden du spiser nøyaktig 2396 kcal hver dag jmf. dine tidligere uttalelser). Utover dette vil du ha en rekke feilkilder, slik at du må ha et flytende gjennomsnitt for å i det hele tatt kunne bruke tallet til noe. I tillegg vet du heller ikke om vektøkningen er fett eller fettfri kroppsmasse. Videre vil det at du sannsynligvis fortsatt vokser (siden du har gym) være en ytterligere feilkilde. Ja, 2400-2500 er sikkert nok for deg. Du startet denne tråden og informerte oss om at du spiste 2000 kcal (eller var det 2004 kcal?) og lurte på om du skulle spise mer siden du kom til å trene kardio. Jeg sa at dette var veldig lite, kardio eller ei, og foreslår 3000 kcal/døgn som et utgangspunkt om du vil vokse OG trene kardio. Du er tross alt 69 kg på 181, noe som er ganske light (riktignok er du sannsynligvis ung og da er det ganske naturlig). Trekker du fra kardio-kaloriene jeg la inn i regnestykket vil du jo havne på så og si nøyaktig det jeg foreslo tidligere i tråden. Regner med at du ser dette selv. Du trenger ikke komme med en belærende tone til meg. Jeg glemte mer om trening i forrige uke enn du noen gang har lært... mener vel lærte? og til trådstarter hør på mcbain 3000 kcal er ikkem ye men et greit inntak om du skal bygge. Og et tips fra meg slutt å tren bare fordi du skal få vekk fett, du må også like å trene ellers blir du fort lei og bare nevrotisk. Og å stole på en baderomsvekt er som å stole på en vilt fremmed. sist men ikke minst en gym karakter gir deg ikke phd i treningslære;) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-389064 Del på andre sider Flere delingsvalg…
McBain Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hehe, nei, GLEMTE Det er et uttrykk som i praksis er en hersketeknikk. i have forgotten more than you'll ever know - Google-søk oslove 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-389070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuJunPyo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 ok, ok. Jeg brukte gym karakteren for å bevise at jeg har greit form så jeg trenger ikke å ta kardio. Ikke at jeg vet bedre enn andre Liksom at kondisjonen min er bra nok. Jeg mente absolutte ikke at jeg VET BEDRE enn noen av dere Jeg trener for å bygge muskler og har funnet ut at jeg elsker å trene styrketrening med frivekter. Altså ifølge badevekten så gikk jeg opp i vekt selv når jeg spiste 2000 kalorier, det forteller meg at jeg gener som gjør at jeg legger på meg fett raskere enn de fleste. Og at jeg må være forsiktig av hvor mye jeg spiser. Og du misforstår jeg trente ikke for å fjerne fett. I starten var jeg 55 kg og superskinny da jeg begynte å trene. Men jeg spiste alt for mye som førte til at jeg begynte å bli overvektig. Da trente jeg kardio for å fjerne fettet. Og nå vil jeg skape muskler igjen Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-389077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuJunPyo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 16 MCBAIN ok jeg skal spise 3000 kalorier. Jeg beklager for all den fram og tilbake diskusjonen jeg har hatt. Jeg tar også tilbake den orginale posten jeg hadde. Jeg beklager også for alt det dumme jeg har sagt på dette forumet og denne tråden. OG takk alle sammen i denne tråden som har hjulpet meg . Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-389161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
McBain Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 16 MCBAIN ok jeg skal spise 3000 kalorier. Jeg beklager for all den fram og tilbake diskusjonen jeg har hatt. Jeg tar også tilbake den orginale posten jeg hadde. Jeg beklager også for alt det dumme jeg har sagt på dette forumet og denne tråden. OG takk alle sammen i denne tråden som har hjulpet meg . Hehe, var ikke meningen å være ekkelt altså, har bare et stort ego og hadde litt lavt blodsukker etter en lengre økt i dag Men: Ser jo ut som det kom en del nytte ut av denne tråden. Du trenger kanskje ikke spise 3000 kcal på alle dager, du kunne kanskje ta en mer moderat tilnærming med litt mindre de dagene du ikke trener på si 2500 som et utkast. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-389193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuJunPyo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Hehe, var ikke meningen å være ekkelt altså, har bare et stort ego og hadde litt lavt blodsukker etter en lengre økt i dag Men: Ser jo ut som det kom en del nytte ut av denne tråden. Du trenger kanskje ikke spise 3000 kcal på alle dager, du kunne kanskje ta en mer moderat tilnærming med litt mindre de dagene du ikke trener på si 2500 som et utkast. Ja, ok . Men bare for å være sikker at jeg har oppfatet det riktig : når jeg trener styrke (4 dager i uken) så spiser jeg 3000 kalorier. Men når jeg spiser til vanlig de tre dagene så spiser jeg 2500? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-389219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
McBain Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ja, ok . Men bare for å være sikker at jeg har oppfatet det riktig : når jeg trener styrke (4 dager i uken) så spiser jeg 3000 kalorier. Men når jeg spiser til vanlig de tre dagene så spiser jeg 2500? Det høres ut som en fornuftig plan. Det er veldig mye å hente på å gjøre ting riktig fra starten av. Vil anbefale deg å lese en del om kost og trening fra pålitelige kilder (utrolig mye BS der ute). Artiklene flest på fitnessbloggen.no er ganske kurante. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-389224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuJunPyo Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Det skal jeg gjøre Men jeg har et spørsmål. Jeg får i meg 112 gram proteiner daglig i kostholdet så hvor mye whey protein shake pulver skal jeg ta daglig? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/10364-kondisjons-trening-med-styrke-trening-hvor-mye-ekstra-kalorier-m%C3%A5-jeg-spise/page/2/#findComment-390654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.