Gå til innhold

Slanking - kakedager????


ChristinaGJ

Anbefalte innlegg

Prøver å gå ned i vekt har et kosthold med ca 1450 kcal pr dag. Føler at jeg må ha noe godt innimellom. Men mitt spm er:

Kan jeg ta en dag i mnd hvor jeg kan spise kaker, sjokolade osv,

Eller må jeg kutte det helt ut????

Syns det er veldig vanskelig å tenke at jeg aldri skal unne meg noe godt!!

Hva gjør dere? hva bør jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg unner meg etpar spisedager ifb. med pms-uka. Nå er det sjelden jeg spiser kake og slikt med sukker - som oftest lager jeg meg noe lavkarbogodt med søtstoff i stedet. Og så har jeg alltid en 70% sjokkis (eller sukkerfri sjokkis) på lur i skapet til disse dagene. Når jeg tenker etter har jeg vel egentlig ikke spist kake annet enn til jul og bursdag (min egen) på et helt år :p Men jeg synes definitivt du kan unne deg litt ekstra en gang i måneden - det vil ikke utgjøre mye på totalen så lenge du er flink ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke få ett tourettes utbrudd her. Synes ikke du skal gå på en godteri og kake smell.. Grunn!?

1. Du vil føle sult sult og mere sult etterpå.

2. Du vil bli slapp slapp og atter slapp!

Listen er udendelig. skjønner ikke hvorfor jeg gidder... ! Kan du ikke spise noe sunt a? Måå det være kake og snop!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å gå ned i vekt har et kosthold med ca 1450 kcal pr dag. Føler at jeg må ha noe godt innimellom. Men mitt spm er:

Kan jeg ta en dag i mnd hvor jeg kan spise kaker, sjokolade osv,

Eller må jeg kutte det helt ut????

Syns det er veldig vanskelig å tenke at jeg aldri skal unne meg noe godt!!

Hva gjør dere? hva bør jeg gjøre???

Selvsagt kan du ha en dag i uka der du unner deg noe godt, dette kan du til og med ha hver eneste dag dersom du ønsker det.

svart på hvitt handler det å gå ned i vekt om å ligge i en negativ energibalanse, sammenliknet med økonomi kandu si at du skal "tjene mindre enn du bruker", med andre ord gå i underskudd.

Hvordan du gjør dette er helt opp til deg!

Si at du har en gjennomsnittlig forbrenning per dag på ca 2000 kcal ("vanlig" for jenter, aktivitet ikke iberegnet)

Eks 1: Du lever på 1,5 200g melkesjokoladeplate om dagen.

Inn/dag: 1500 kcal

Ut/dag: 2000 kcal

Resultat per uke: -500 kcal * 7 = 3500 kcal (-0.5 kg i uka)

Eks 2: Du inntar 5 bokser CC om dagen

Inn/dag: 1500 kcal (hvor av 780 fra proteiner - ca 550 av 780 kcal tas opp. Gir ett "faktisk" inntak på 1250)

Ut/dag: 2000

Resultat per uke: -750 (pga proteinene) x 7 = -5250 (-0,7kg i uka)

Eks 3: 1450 kcal i ukedagene, en kosedag hvor du spiser 1 sjokoladeplate i TILLEGG til det vanlige inntaket:

Inn: (1450 + (1000/7)) = 1600

Ut: 2000

Resultat: -400 kcal * 7 = -2800 kcal (-0,4 kg i uka)

Med andre ord kan du legge opp dietten din akkurat som du vil (selv om førstnevnte ikke er å anbefale), bare du er klar over HVA du faktisk inntar, og HVORDAN dette påvirker dietten din :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ikke få ett tourettes utbrudd her. Synes ikke du skal gå på en godteri og kake smell.. Grunn!?

1. Du vil føle sult sult og mere sult etterpå.

2. Du vil bli slapp slapp og atter slapp!

Listen er udendelig. skjønner ikke hvorfor jeg gidder... ! Kan du ikke spise noe sunt a? Måå det være kake og snop!?

Det er en kjennsgjerning at sukker gir deg noe ut over søtsmaken - min erfaring er at dersom man spiser sukker- og stivelsesfritt resten av mnd holder det med mye mindre mengder av det søte når man først tar noe. Men jeg skjønner poenget ditt; dersom man hiver innpå er veien kort til å havne på sukkerkjøret igjen siden man trigger lysten på det søte. Søtstoff er nok å foretrekke dersom man mååå ha noe søtt - da kan man nyte søtsmaken uten den etterfølgende voldsomme blodsukkerstigningen og insulinutskillelsen. Nå skal det vel også sies at søtstoff også kan trigge sult og lyst på mer søtt - så det er grunn til å være forsiktig med dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å ikke få ett tourettes utbrudd her. Synes ikke du skal gå på en godteri og kake smell.. Grunn!?

1. Du vil føle sult sult og mere sult etterpå.

2. Du vil bli slapp slapp og atter slapp!

Listen er udendelig. skjønner ikke hvorfor jeg gidder... ! Kan du ikke spise noe sunt a? Måå det være kake og snop!?

Jeg spiser sunt hver ENESTE DAG!!!! Men så er spm om det skal være lov å unne seg litt noen ganger evt, hvor ofte. slapp off

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...