Gå til innhold

Smerter i høyre kne ved knebøy!


Supermosjonist

Anbefalte innlegg

Hei! Sliter med høyre kne når jeg skal ta knebøy. Dette er så ille at selv med bare 50kg så gjør det så vondt at det ikke funker. Det er først når jeg nærmer meg 90 graders vinkel at dette inntreffer, og da er det som jeg mister all kraft i foten. Merker ikke noe til dette til daglig, og har ingen smerter i hverdagen. Opplever heller ikke dette ved liggende benpress... så jeg skjønner ikke helt hva det er... Blir bare kraftig irritert over å ikke kunne trene tungt og slik jeg vil!!! Noen som aner hva det kan være?

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg ut video - så vi kan se hva du gjør galt.

Ting som kan være galt er:

1) Du går ikke dypt nok

2) Du får ikke vekta nok bak, og ender opp med vekta fram

3) Du presser ikke knærne nok ut til siden, og de faller mot hverandre

4) Du er for svak i gluteus/ dårlig aktivering før tunge vekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant med video ja.

Vanskelig å si noe sånn på strak arm, men har du prøvd en omgang med en hissig massasjerulle på beina? Samt dynamisk oppvarming før økta. Ellers kjenner jeg selv at jeg får vondt i knærne dersom jeg ikke presser knærne i samme vinkel som beina står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La en fysioterapeut se på deg og finn ut om du har hindringer i kroppen.

Jeg slet med det samme i venstre kne. Dreit i det. Og så smalt det!! Har vært skada i ett år. Kjedelig..:cautious:

Hadde jeg fått avdekket skjevheten i hoften min hos fysioterapeut før det smalt...

Jeg vet jeg er litt kortere i høyre ben enn venstre... med andre ord jeg har en skjevhet i hoften. Kan dette være årsaken? Hvordan i all verden skal jeg kompansere for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg er litt kortere i høyre ben enn venstre... med andre ord jeg har en skjevhet i hoften. Kan dette være årsaken? Hvordan i all verden skal jeg kompansere for det?

Det kan være årsaken, men det er også en haug av andre mulige årsaker. Om benlendeforskjellen er såpass at den skaper problemer pleier man å bygge det opp med en såle. Det fungerer helt ok, litt avhengig av hvordan lengdefordelingen er. Siden sålen i praksis blir en forlenging av leggen, blir det forsatt litt ujevnt ved bøy om det er låret som er lengre.

Er alt av teknikk bankers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg er litt kortere i høyre ben enn venstre... med andre ord jeg har en skjevhet i hoften. Kan dette være årsaken? Hvordan i all verden skal jeg kompansere for det?

En kirpraktor knakk meg på plass i hvertfall. Men det sklir tilbake igjen.. Må gå en gang i måneden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...