Gå til innhold

Asymmetrisk kropp


Bubblebutt

Anbefalte innlegg

Har trent en god stund nå, for det meste 2-splitt. Jeg har veldig god framgang når det gjelder overkroppen, både styrke -og utseendemessing. Underkroppen derimot, den henger litt igjen. Jeg får ikke til å bygge lår, rumpe og legger i takt med overkroppen. Det skal sies at jeg HATER å trene ben, men prøver så godt jeg kan. Har 1 bendag i uka hvor jeg variere med å trene tungt og lett. Da kjører jeg for det meste knebøy, hip-thrust og utfall i forskjellige varianter + øvelser med strik. Underkroppen ser nesten utrent ut i forhold til overkroppen og det er ikke særlig flatterende. Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, tusj12 skrev:

Ha minst 2 dager i uken hvor du trener bein.

Du vedlikeholder kun ved å trene bein én gang i uken:-)

Hvordan kan jeg legge opp program til bendag da? Jeg vil helst ha 2 dager med bryst og 2 dager med rygg også i uka... Men trener liksom 4-5 ganger i uken og det er nok for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bubblebutt skrev:

Hvordan kan jeg legge opp program til bendag da? Jeg vil helst ha 2 dager med bryst og 2 dager med rygg også i uka... Men trener liksom 4-5 ganger i uken og det er nok for meg

1. Et fullstendig program MÅ ikke gå over ei uke, det kan gå over kortere og lengre tid. 

2. To dager med bare bryst, to dager med bare rygg, og èn dag med bein? Hva med resten? 

3. Nettet er fullt av splitter som passer enhver. Google is your friend. Hva med å kjøre overkropp-underkropp-fri-overkropp-underkropp-fri. etc. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bubblebutt skrev:

Hvordan kan jeg legge opp program til bendag da? Jeg vil helst ha 2 dager med bryst og 2 dager med rygg også i uka... Men trener liksom 4-5 ganger i uken og det er nok for meg

Enig med @NoBro, kjør overkropp-underkroppsøkter. Evt fullkropp. Spesielt hvis du "kun" har mulighet til 4 økter i uken. 

Dersom jeg har flere enn 4 økter uken prøver jeg å legge opp treningen feks slik:
Underkropp-overkropp-fri-fullkropp-fri- overkropp-underkropp. Da får jeg trent hver muskelgruppe 3 ganger på én uke.

Les denne artikkelen om frekvenstrening
https://www.styrkebror.no/video/frekvenstrening/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, NoBro skrev:

1. Et fullstendig program MÅ ikke gå over ei uke, det kan gå over kortere og lengre tid. 

2. To dager med bare bryst, to dager med bare rygg, og èn dag med bein? Hva med resten? 

3. Nettet er fullt av splitter som passer enhver. Google is your friend. Hva med å kjøre overkropp-underkropp-fri-overkropp-underkropp-fri. etc. ? 

Altså bryst-triceps, rygg-biceps også ben-skuldre. Kjører ikke noe særlig mage. Jeg har fokus på baseøvelsene. Har alltid foretrukket splitt framfor fullkropp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tusj12 skrev:

Enig med @NoBro, kjør overkropp-underkroppsøkter. Evt fullkropp. Spesielt hvis du "kun" har mulighet til 4 økter i uken. 

Dersom jeg har flere enn 4 økter uken prøver jeg å legge opp treningen feks slik:
Underkropp-overkropp-fri-fullkropp-fri- overkropp-underkropp. Da får jeg trent hver muskelgruppe 3 ganger på én uke.

Les denne artikkelen om frekvenstrening
https://www.styrkebror.no/video/frekvenstrening/

 

Neida, har mulighet for å trene mer enn 4 dager altså. Vet at det flórer på nettet med program for fullkropp/underkropp-overkropp, men vet liksom ikke hva som er gunstig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bubblebutt skrev:

Neida, har mulighet for å trene mer enn 4 dager altså. Vet at det flórer på nettet med program for fullkropp/underkropp-overkropp, men vet liksom ikke hva som er gunstig

Det gunstigste er det programmet du følger over tid. Seriøst. Velg ett (kast dart), og hold deg til det. Jeg antar at du ikke skal stå på scenen om 3 måneder, og da er det virkelig ingenting annet enn hva du selv personlig liker som avgjør hvilket program som passer best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du gjør galt? Du trener bein kun en gang i uka. Tren enten oftere, eller tren flere kroppsdeler på samme økt. Beina bør ha 2-3 økter pr uke om du ønsker fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bubblebutt skrev:

Neida, har mulighet for å trene mer enn 4 dager altså. Vet at det flórer på nettet med program for fullkropp/underkropp-overkropp, men vet liksom ikke hva som er gunstig

Tren så mange gang pr uke som du faktisk har lyst til. 

Velg program utifra det, ikke velg antall dager pr uke utifra hvilket program du tror er best. 

Det beste programmet er som nevnt det du klarer å følge over lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2017 den 12.38, Superspurv skrev:

trådstarter, du er en som burde trene fullkropp splitt.

3-5 sett per muskelgruppe(eller 1 øvelse om du vil) holder i massevis hvis du trener dette hver 2. eller hver 3. dag.

Ja, prøver å kjøre bein, bryst + triceps og skuldre, rygg + biceps, 2 ganger uka. Eller 1 full bendag og den ene bryst, bein + tri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...