Jump to content

tusj12

Members
  • Content Count

    123
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

tusj12 last won the day on June 30 2018

tusj12 had the most liked content!

1 Follower

About tusj12

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

645 profile views
  1. http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Evt dette
  2. Hei, jeg kan gi deg en liten pekepinn, men må understreke at jeg IKKE er faglig utdannet på området. Når det gjelder vektnedgang og kosthold, er det viktigste å få i seg proteiner. Jeg ville lagt meg på et protein-inntak på rundt 1,6-2 x kroppsvekt. Altså i ditt tilfelle fra 120-140 gram til dagen, i tillegg til å få i deg mye grønnsaker og sunt fett (avocado,egg, litt nøtter, litt olivenolje etc). Et proteinrikt kosthold gjør at du holder deg mettere på lite kalorier, i tillegg til å bevare muskelmasse. Hold deg rundt 1600-1700 kalorier. Når det gjelder trening ville jeg sjekket ut "Styrketrening for jenter" https://styrketreningforjenter.no/programmer-for-utskrift/ feks "Nybegynnertrening fase 1". Dette er et fullkroppsprogram som går på 3 dager i uken. Så kan du trene litt cardio i tillegg, om du føler for det.
  3. Enig med @NoBro, kjør overkropp-underkroppsøkter. Evt fullkropp. Spesielt hvis du "kun" har mulighet til 4 økter i uken. Dersom jeg har flere enn 4 økter uken prøver jeg å legge opp treningen feks slik: Underkropp-overkropp-fri-fullkropp-fri- overkropp-underkropp. Da får jeg trent hver muskelgruppe 3 ganger på én uke. Les denne artikkelen om frekvenstrening https://www.styrkebror.no/video/frekvenstrening/
  4. Ha minst 2 dager i uken hvor du trener bein. Du vedlikeholder kun ved å trene bein én gang i uken:-)
  5. Du vedlikeholder kanskje muskelmassen ved at beina er i såpass aktivitet? Ingen aning, bare en teori:-)
  6. Jeg er overhode ingen ekspert, men personlig kunne jeg aldri gått på en lavkarbodiett mtp energinivå + at jeg tenker at "alle trenger jo karbohydrater". Hva med å prøve smartcarb? Der spiser du kun lavglykemisk karbo som har mye å si for blodsukkerstigningen. Anbefaler deg å google litt rundt. Fant denne artikkelen (fra Dagbladet vel og merke) https://www.dagbladet.no/tema/maten-som-holder-vekta-nede/64326975 som beskriver det ganske godt.
  7. Hvordan trener du til stille lengdehopp? Jeg måtte teste det i dag etter at jeg leste innlegget ditt, og jeg hoppet rett over 2 m uten å noensinne ha trent spesifikt på det. Den "evnen" kommer utelukkende av tung tung beintrening (jente jeg også). Bare ett tips:-)!! Har stor tro på at du skal klare dette med tanke på hvor god progresjon du har hatt på så kort tid Heier masse på deg!!
×
×
  • Create New...