Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Altså, jeg forstår jo hvorfor om man er stor og sliter med å få i seg nok. Men jeg veier under 50 kg og har egentlig ingen problemer med å få i meg nok proteiner via normal kost. Er det likevel noen fordeler ved proteindrikk??

Hvor tett på treningen bør jeg egentlig ha i meg proteiner? Før/etter/under..spiller det noen rolle? Upraktisk å gå å gnafse på en biff i garderoben liksom. ^^

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9926-proteintilskuddhvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Jeg tror ikke du spiser som to flodhester til sammen.

2. Pulver er praktisk om du sliter med å få i deg nok proteiner etter ditt behov.

3. Spis proteinene dine akkurat når du måtte føle for det. Test deg frem til hvordan du føler kroppen din responderer best ift proteininntaket ditt.

EDIT: :)

For meg er det en lettvint måte å få i meg mer proteiner på, som holder meg mett på en lavkalori diett når jeg vil gå ned i vekt. Mye bedre å drikke en shake i min veldig travle lunsj-pause på jobb enn 2 brødskiver med ost (eller lignende lunsj, du skjønner hva jeg mener. Praktisk og jeg sparer tid!) :)

Annonse

Helt uten problemer, jeg spiser som to flodhester tilsammen. ^^

Hva føler du at er fordelen da McBain? På energinivået?

Energinivået? Dersom protein er en stor bidragsyter til energinivået har du alvorlige problemer med kosten. Det handler om treningsutbytte.

Bare for å ha sagt det, så vet jeg hvem Dize er og ut fra det hun har fortalt så spiser hun ikke bare som to flodhester, men to gravide flodhester med munchies. Problemet er en veldig aktiv jobb, og da øker jo behovet også...Så spørsmålet er vel hvor mye protein hun får i seg, for det ser ut som om hun får passe med kalorier. I tillegg er det jo kvaliteten på proteinet, da, og der er pulver overlegent.

Tji!! Mat er stas! :-P Jeg har jo blitt litt mer oppmerksom på protein og inntak etter at jeg prøvde å ta litt lærdom av deg. Førdet har jeg egentlig aldri tenkt over dette med proteiner. O jadda..det er sikkert helt feil å si høyt her inne. :-P Men jeg er et ganske lite menneske, så jeg har regnet ut at jeg trenger ca 100ish g prot om dagen. (?)

En typisk dag så ser kostholdet mitt slik ut:

knekkebrød og en boks makrell i tomat

spinat, tomat og egg (evt middagsrester om jeg har det)

svisker, valnøtter og gresskarfrøkjerner (fordi det er godt)

Renskåret vilt, sau, kalkun eller okse tll middag, spinat og tomat/brokkoli og løk. (200g kjøtt ca)

(så gamser jeg rester om jeg blir mer sulten ^^)

Tar evt en proteindrikk også..men jeg har i det siste lurt litt på hvorfor jeg gidder å bruke penger på det. Derav debatten..

Hvorfor er kvaliteten på prot fra pulver bedre enn kvaliteten på "ekte" vare egentlig? Jeg blir så forvirra jeg, for noen sier det ene og det andre og jeg skjønner aldri hvem jeg skal høre på. :-P

Jeg veier 49-52 kg, alt ettersom når på året det er.

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal regne ut hvor mye proteiner jeg får i meg fra kjøtt. Kan du forklare meg det en gang til? For om jeg spiser 200 g rent oksekjøtt, så er ikke det like mange proteiner som feks hvis jeg spiser 200g kalkun?

Og jeg har majones på alt.. Og den sjokoladen i bilen på vei fra butikken teller ikke. Det det ikke finnes bilder av, det har ikke skjedd. ^^

Jeg ser jo at jeg lyver litt..forj eg glemte å ta med at jeg spiser masse ris også, ikke sånn "sunn" ris engang, jeg spiser Uncle Ben's. Og saus, jeg kunne spist saus fra øsa, om det ikke var for at jeg synes jeg må lære ungene mine litt manerer. :-)

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg veier 49-52 kg, alt ettersom når på året det er.

Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal regne ut hvor mye proteiner jeg får i meg fra kjøtt. Kan du forklare meg det en gang til? For om jeg spiser 200 g rent oksekjøtt, så er ikke det like mange proteiner som feks hvis jeg spiser 200g kalkun?

Det bør jo stå næringsinnhold på pakkene?

Og det er jo naturlig at det er ulik mengde protein fra dyr til dyr.

200 kjøtt gram blir jo fort 30-40gram protein, avhengig av typen.

Er du usikker kan man jo alltids søke opp det på google.

• 2 uker senere...

Mitt spørsmål er ganske enkelt. Har lest et par ganger at å bare ta en shake etter trening kan føre til at proteinet bare blir brukt som energi og ikke til bygging av muskler osv...Sammeliknet med å ta en shake lamme f.eks riskaker eller en banan. Stemmer dette? Og er det en stor forskjell ?

Prøver å kutte ned på carbs for tiden, og er samtidig inn i en god treningsperiode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...