Gå til innhold

Markløft i smithmaskin


OhMickey

Anbefalte innlegg

Er relativt nybegynner i markløft, og har til nå kjørt dem i smithmaskinen. Men lurer nå på om det er dumt? Burde jeg heller kjøre markløft med olympiastang på gulv? Har det noe å si?

(Og en ting til, er det noen som kan linke til en video med korrekt teknikk hvor hele løftet vises?)

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har mye og si ettersom med stang på gulvet så krever det mer av kjernemusklaturen din og ergo det blir mer teknisk en ved smith. bare å bruke lette vekter i begynneslen tren opp teknikk, få en som kan mark til og spotte deg for og så korrigere eventuelle feil som i senere anledning kan gi skader hvis du ikke er varsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den har jeg sett på, men her ser man liksom bare oppløftet, ikke når han skal ned igjen.

Har mye og si ettersom med stang på gulvet så krever det mer av kjernemusklaturen din og ergo det blir mer teknisk en ved smith. bare å bruke lette vekter i begynneslen tren opp teknikk, få en som kan mark til og spotte deg for og så korrigere eventuelle feil som i senere anledning kan gi skader hvis du ikke er varsom.

Okei, da skal jeg prøve meg uten smithmaskin neste gang, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nedover så gjør du bare alt motsatt.=)

Hehe, jode, det sjønner jeg ;P Men skulle gjerne hatt en film å se på for å kunne pirke på egen teknikk, har søkt litt rundt på nettet men vil liksom ikke se på en video hvor teknikken ikke er perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Markløft i smithen vil gi mye av de samme problemene som knebøy i smith. Den låste løftebanen kan gi uheldige utslag for det ettersom da stangen ikke viker fra sin låse bane må du gjøre det. Ved fri stang vil dette være motsat og stangen følger kroppen, ikke kroppen stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...