Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tar poengene dine, absolutt. Tenker ikke akkurat på perfekt teknikk med riktig benbredde,opp med brystet, hodet opp, korrekt rygg , riktig tyngdepunkt, riktig pusteteknikk når jeg løfter handleposene. Jeg skal innrømme det. Sikkert vært litt slurvete der :p Poenget er at bevegelsen er ugunstig. Du trener jo ikke markløft med krummet rygg. Hvorfor skal da rygghev med rulle være bedre? Hele poenget med å trene denne øvelsen med nøytral rygg er fordi kjernemuskulaturen jobber primært som stabilisator og antirotator. Det skal altså forhindre bevegelse i ryggraden, defor skal den også trenes slik.

Det du oppnår med å krumme ryggen er deaktivering av ryggstrekkerne. Resultatet er at ligamenter og ryggvirvlene tar over belastningen. Eller rettere sagt, fasiten på prolaps

Det er en grunn til at MANGE sliter med ryggproblemer. De fleste sitter jo med en holdning som ligner på en slapp sammentrykt sakkosekk

Akkurat den siste setningen der...alle bør ta en titt inn på skolebussene om dagen. Fyttirakkern for en jobb vi som jobber som veiledere vil kunne få om dette fortsetter - alle sitter med rumpa ytterst på setet og knærne langt opp på ryggen til setet foran.

Fortsetter under...

Annonse

Hva er good mornings? :huh:

Blir nesten som strak markløft bare du har stanga pa nakken/ryggen. Ville valgt strak mark isteden pga mindre skaderisiko.

Edit: så nå at dere viste hva good mornings var, men kan jo hvertfall anbefale strak mark isteden..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...