Gå til innhold

Treningsprogram og diett som sier at du kan spise hva du vil!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Mitt navn er Tommi Lahtela og holder til på et lokalt treningsenter i Son.

Jeg har sammen med en god kamerat fra statene utviklet et program som jeg mener selv fungerer vanvittig godt, + en diet som tilsier at du kan spise hva enn du ønsker å spise! Det viktigste er at du ikke spiser for mye sånn at du overskriver disse numrene:

Matinntak:

- 3000 gram kalorier

- 200 gram proteriner

- 80 gram fett

- 300 gram karbohydrater

2 25- 50 gram fiber

Dette programmet er ikke for folk som ønsker å gå ned i vekt, eller bli slank. Dette er for de som vil ta det lille extra steget og bygge massivt med muskler!

Du trener 5 ganger i uka og etter min plan ser det slik ut:

Mandag:

Bryst,mage og tredemølle

Tirsdag:

Rygg

Onsdag:

Skuldre i pyramide og tredemølle

Torsdag:

Ben/ Legger

Fredag:

Armer og tredemølle

Når det står tredemølle så vil det si at du du GÅR 3-4 Km/t med en høydegrad på 3- 5 grader, 40 min. Hvorfor jeg gjør dette istedet for å jogge spør kanskje mange seg selv? Jogging øker hjerterytmen, med andre ord du får mindre body fat, men det tar det vekk muskelmassen din! Du oppnår å få en slankere kropp, men å få mindre muskler!! Når du går på tredemølla i 40 min sånn som jeg har forklart ovenfor så skal ikke hjerterytmen din treffe mer enn 110- 125 slag. Prøv dette istdet for å være negative til det, jeg hadde ikke store håp til dette heller!

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Man kan ikke si man har utviklet et program når mandagen har: Bryst, mage, tredemølle. Det eneste dere har laget er en 5 splitt :) For å kalle noe et program må man vite øvelser, vektbelastning, sett/rep range og slike ting. Ut ifra det dere har satt opp kan to forskjellige personer trene på to vidt forskjellige måter, som igjen gir to vidt forskjellige resultater. I tillegg så ender man på 2720 kalorier med de makronivåene man skal følge, og ikke 3000 ;) Sier ikke at det dere gjør ikke funker, men blir litt feil å si dere har funnet et trenings + matprogram som funker enormt bra. I tillegg må man se på kaloribehov til hvert enkeltindivid og ikke ha en global standard

Standardisert program og kosthaldsplan uten hensyn til den individuelle? Kva med dei som har eit energiforbruk på over 3000 kcal? Det oppsettet vil jo fungere som ein diett for dei.

Heisann.

Når det står tredemølle så vil det si at du du GÅR 3-4 Km/t med en høydegrad på 3- 5 grader, 40 min. Hvorfor jeg gjør dette istedet for å jogge spør kanskje mange seg selv? Jogging øker hjerterytmen, med andre ord du får mindre body fat, men det tar det vekk muskelmassen din! Du oppnår å få en slankere kropp, men å få mindre muskler!! Når du går på tredemølla i 40 min sånn som jeg har forklart ovenfor så skal ikke hjerterytmen din treffe mer enn 110- 125 slag. Prøv dette istdet for å være negative til det, jeg hadde ikke store håp til dette heller!

Kan du forklare korleis økt hjarterytme går ut over muskelmassen?

Ellers vil eg ikkje kalle det der eit program. Einaste de har gjort er å splitte opp muskelgrupper på fem dagar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...