Gå til innhold

Hvorfor røyker/snuser DU?


Gjest ....

Anbefalte innlegg

Jeg er av den oppfatning at snus ikke nødvendigvis er en bra ting.. ;) Tror magen min blir glad om jeg slutter, men for meg er det vanskelig. Og ikke minst, det vil bli tøft for de rundt meg når jeg gjør det. Derfor vil jeg være topp motivert når jeg først slutter. Vil ikke slutte for å begynne igjen etter kort tid..

De fleste blir vel til noen hissigpropper når de prøver å slutte ja, hvis det var det du tenkte på:p

Hva skal til for å få deg topp motivert? Er det ikke å gjøre som med trening og kosthold å bare kjøre på så til slutt blir det en vane/livsstil, eller blir det annerledes? Det er jo kjempe vanskelig i begynnelsen og alt man egentlig vil gjøre er å spise den posen med chips og se på film med venner, men når man først har begynt og ser fremgang/virkning gjør det deg bare enda mer motivert:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kenneth Vassli

Er rimelig fornøyd med den røykeslutten :D spesielt med tanke på at jeg gjorde det sånn plutselig helt av meg selv, uten å planlegge i detalj osv :p bare plutsleig en dag kom på at idag skal jeg ikke røyke og slik ble det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig fornøyd med den røykeslutten :D spesielt med tanke på at jeg gjorde det sånn plutselig helt av meg selv, uten å planlegge i detalj osv :p bare plutsleig en dag kom på at idag skal jeg ikke røyke og slik ble det ;)

Det har du all grunn til å være:D vet om ytterst få som faktisk har klart å slutte i mer enn en uke, så det er bra gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som ikke får til og slutte og røyke vil det ikke nok.. :p

Men slutta fordi jeg var drit lei.. dyrt var det og ,brukte 2000kr på røyk i mnd..:eek:

ha ha!

Shit da! Det er 24 000,- i året, og røyker du i 10 år har du brukt 240 000,- bare på noe som gjør deg syk:cry:

Flink du er som tok til vett da! Gratulerer til deg også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røykfri i 6 mnder etter å ha røyka i 9 år :))

woooo! kjempe bra:D:D

Hva var motivasjonen til å slutte og hvordan har du klart å holde deg motivert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woooo! kjempe bra:D:D

Hva var motivasjonen til å slutte og hvordan har du klart å holde deg motivert?

Meldte meg på oslo maraton, hadde det ikke vært for det så hadde jeg kanskje bynt igjen for lenge siden. Har hatt ønske om å bli i mitt livs form dette året å da måtte røyken vike. Har vært HARDT de første månedene, men nå ser jeg ikke for meg at jeg noen gang skal begynne igjen. Energien er på topp !:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg på oslo maraton, hadde det ikke vært for det så hadde jeg kanskje bynt igjen for lenge siden. Har hatt ønske om å bli i mitt livs form dette året å da måtte røyken vike. Har vært HARDT de første månedene, men nå ser jeg ikke for meg at jeg noen gang skal begynne igjen. Energien er på topp !:D

Så kjekk motivasjon da! Har du deltatt eller skal du? Jeg vet ikke når det er jeg:mellow:

Braa! Ikke begynn igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke deltatt ennå nei, starter 23.september om jeg ikke husker helt feil ;)

Å jaaaa, men lykke til da! Du satser vel på 1ste plass tenker jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si det, planen er å slutte, men tør ikke gjøre det før jeg er ferdig på diett, redd for å sprekke hvis jeg går inn for å endre alt på en gang. Egentlig er det rett og slett bare pinlig å røyke, men det er jo denne avhengigheten da, når jeg var så dum å begynne å røyke som tenåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Mamma og pappa har røyket så lenge jeg kan huske, så jeg lærte meg å like lukten som ung. I en alder av bare tretten, dum som et brød, bestemte jeg meg for å prøve, og fant ut at jeg likte det. Da jeg var fjorten begynte jeg å røyke fordi jeg ikke hadde noe bedre å ta meg til og begynte å bli syk og deprimert. Fortsatte fordi jeg fant ut at det dempet matlysten min, og tenkte at det gjorde det lettere for meg å gå ned i vekt. Etter hvert skjønte jeg at det var helt idiotisk å røyke når man er så ung (egentlig dumt uansett alder), men da jeg ble lagt inn på psykiatrisk i tiendeklasse og måtte bli der et år, begynte jeg igjen for å få tiden til å gå. Etter jeg ble skrevet ut gikk jeg fra å ha anoreksi til å utvikle bulimi, og da ble røyken et middel for å distrahere sykdommen. Nå er jeg snart 18, frisk, røyker fortsatt, men har ingen unnskyldning for å gjøre det. Har lyst til å slutte, men vil det ikke nok. Tror største motivasjon er at det er jævlig pinlig, føler at det står skrevet HJERNEDØD i pannen min hver gang jeg tenner meg en røyk i offentligheten.

La hetsingen begynne :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror største motivasjon er at det er jævlig pinlig, føler at det står skrevet HJERNEDØD i pannen min hver gang jeg tenner meg en røyk i offentligheten.

Mener du å si at det ikke står skrevet det i pannen på røykere?:huh: Da må noen ha spilt meg et puss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå ikke smakt snus på over ett år nå, og det er ikke første ganger jeg var slutta. Så er jeg mer tilfreds med at jeg klarer å spise sunnere enn før og holde meg unna unødvendig sukker.

Det å ta seg ei skive med nugatti eller å trøkke i seg en snickers, lion eller twix gir meg mer kick enn ei klype snus.

Når jeg ser tilbake til 1997-98 hvor det gikk med 40 sigaretter og 1 boks general om dagen så er jeg glad for at jeg har slutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...