Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har veldig lyst på tynnere bein og lår, vet at man ikke kan punktslanke seg eller hva man kaller det, men jogger 3 ganger i uken og gjør styrke 2 ganger i uken. De blir jo ikke tynnere, synes bare de har blitt tjukkere siden i fjor. Og hvilke øvelser hjelper for å trene innersiden av lår?

Tips eller øvelser til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9566-tynnere-bein-og-l%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nok gå ned i generell fettprosent for å miste fettet fra kroppen, og kroppen bestemmer selv hvor den tar fett fra, for mange kvinner vil rumpe og lår være de siste stedene fettet forsvinner. Å trene innsiden av lårene vil bare føre til at musklene der blir større og sterkere, det vil ikke fjerne fettet derfra. En kombinasjon av styrketrening og kardio er veldig bra, men et kaloriunderskudd er også essensielt for å gå ned i fettprosent.Hvordan er det med kostholdet? Trening alene kan bare ta deg deler av veien. Og har du målt at de er større, eller bare synes du det?

En god nyhet er jo at fett på lår er mer et estetisk problem enn et helsemessig et, og de fleste kvinner har nok ikke så store og fæle lår som de innbilder seg, det er sånn vi er skapt :)

Jeg vil jo egentlig ha fett på rumpe da, og egentlig har jeg ikke noe mål i å miste mer fett fra kroppen bortsett fra lårene da... er nok bare jeg som synes de er store, men ja, vil jo være fornøyd med meg selv :-)

Kostholdet, prøver å holde det så sunt som mulig. Spiser jo en del godteri må jeg innrømme, men lager jeg mat lager jeg ofte lavkarbo og spiser mye fisk osv. :-)

Jeg vil jo egentlig ha fett på rumpe da, og egentlig har jeg ikke noe mål i å miste mer fett fra kroppen bortsett fra lårene da... er nok bare jeg som synes de er store, men ja, vil jo være fornøyd med meg selv :)

Kostholdet, prøver å holde det så sunt som mulig. Spiser jo en del godteri må jeg innrømme, men lager jeg mat lager jeg ofte lavkarbo og spiser mye fisk osv. :)

Som sagt, du kan ikke bestemme hvor fettet forsvinner fra, det kan godt hende at fettet på lårene minsker hvis du senker inntaket og trener godt, men det kan også hende at det forsvinner fra magen og rumpa også, vi har rett og slett ikke full kontroll. Styrketrening vil selvfølgelig kunne gjøre deg mer markert og minske fettprosenten siden muskelmassen blir større, da blir forholdet forandret og du vil forbrenne mer generelt :)

Det som er avgjørende er jo om du er i energibalanse, eller om du inntar mer eller mindre enn det du forbruker, hvis du loggfører det du spiser på diett.no eller lignende vil du få en viss oversikt, men siden du sier at du ikke vil ned i vekt, bare vil minske fettprosenten på lår, hadde jeg nok lagt inn tung styrketrening og prøvd å kutte ned litt på usunnheter i ukedager osv :)

Annonse

Tung styrketrening er veien å gå! Og knebøy hjelper faktisk på innsiden av lårene også, tro det eller ei. Jeg merker iallefall stor forskjell der!

Det er det liten tvil om.. Etter en tung økt med dype bøy er jeg omtrent like støl på innsiden av lårene som på framsiden.. Dypere bøy aktiverer vel også innsiden mer enn grunne bøy har jeg forstått det som..

Du kan begynne med utfall som oppvarming. Så knebøy eller en-fots knebøy på benk med manualer om det blir for lett uten.

På alle disse øvelsene så kjenn etter at hele foten er i bakken, med fokus på å skyve fra hælen, ikke tærne. Legg merke til om du kjenner at du får brukt rævva når du skyver ifra;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...