Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjenerelt vil smalt grep ta mer på det ytre av de to biceps-hodene, mens bredt grep vil ta mer på det indre.

Det var i hvert fall det Scott Herman sa i en video, tror jeg.

Ikke det at man trenger å trene biceps fra alle mulige vinkler...

Annonse

"Little Engine that Could skrev:
Som regel kan du si at du ikke vil få vridd biceps nok med EZ-stang til å trene biceps effektivt. Det blir som å lære seg å gå med krykker. Bruk hantler eller rett stang og pass på å rotere utover i øverste del for å få maks kontraksjon. Til tricepsøvelser, derimot, er den glimrende. En av hovedoppgavene til biceps er pronering av underarmen som gjør at man bør pronere (eller er det suponnere?) mest mulig i toppen. Triceps har ingen slik oppgave, så da har det ikke noe å si om man har litt vinkel på håndleddene.

Det er ikke pronering som er hovedoppgaven til m. biceps brachii, men å supinere. Supinert grep er med håndflatene mot deg, men pronert er med håndflatene fra deg. Supinering = du holder suppe i hendene :p

"nano skrev:
Det er ikke pronering som er hovedoppgaven til m. biceps brachii, men å supinere. Supinert grep er med håndflatene mot deg, men pronert er med håndflatene fra deg. Supinering = du holder suppe i hendene :p

Greit nok at at biceps ikke får like mye stimuli med pronert eller semipronert grep, men da legges det mer stress på Brachialis - muskelen som kun har én oppgave, altså fleksjon. Denne muskelen bidrar også til å bli sterkere i chins og bicepsøvelser samtidig som man kan bygge litt mer i "bredden", altså på utsiden av biceps.

• 4 måneder senere...
  "Konstantinovs skrev:
Sjenerelt vil smalt grep ta mer på det ytre av de to biceps-hodene, mens bredt grep vil ta mer på det indre.

Det var i hvert fall det Scott Herman sa i en video, tror jeg.

Ikke det at man trenger å trene biceps fra alle mulige vinkler...

er det ikke omvendt?;o

vis jeg forsto riktig.
  "Paziroba skrev:
Å ta bicepcurl med manualer er mye mer effektivt, har ikke tid til å finne frem video men Mark Rippetoe snakker om det i en video. Kjør bicepcurl med "vri" (begynn i hammercurl og vri til "vanlig")

hvorfor?

Annonse

"Kim Andre Johansen skrev:
er det ikke omvendt?;o

vis jeg forsto riktig.

Godt mulig, jeg siterte fra hukommelsen og var som sagt ikke sikker på om jeg husket rett.

"Kim Andre Johansen skrev:
hvorfor?

Biceps har som funksjon å supinere håndleddet i tillegg til fleksjon. Med manualer kan man få til begge deler, med stang blir det bare fleksjon.

"Konstantinovs skrev:
Godt mulig, jeg siterte fra hukommelsen og var som sagt ikke sikker på om jeg husket rett.

Biceps har som funksjon å supinere håndleddet i tillegg til fleksjon. Med manualer kan man få til begge deler, med stang blir det bare fleksjon.

hm okei,så en video om det nå så:D men kjører likevell stang og manualer! bare for pumpen hehe:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...