Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjenerelt vil smalt grep ta mer på det ytre av de to biceps-hodene, mens bredt grep vil ta mer på det indre.

Det var i hvert fall det Scott Herman sa i en video, tror jeg.

Ikke det at man trenger å trene biceps fra alle mulige vinkler...

Annonse

Som regel kan du si at du ikke vil få vridd biceps nok med EZ-stang til å trene biceps effektivt. Det blir som å lære seg å gå med krykker. Bruk hantler eller rett stang og pass på å rotere utover i øverste del for å få maks kontraksjon. Til tricepsøvelser, derimot, er den glimrende. En av hovedoppgavene til biceps er pronering av underarmen som gjør at man bør pronere (eller er det suponnere?) mest mulig i toppen. Triceps har ingen slik oppgave, så da har det ikke noe å si om man har litt vinkel på håndleddene.

Det er ikke pronering som er hovedoppgaven til m. biceps brachii, men å supinere. Supinert grep er med håndflatene mot deg, men pronert er med håndflatene fra deg. Supinering = du holder suppe i hendene :p

Det er ikke pronering som er hovedoppgaven til m. biceps brachii, men å supinere. Supinert grep er med håndflatene mot deg, men pronert er med håndflatene fra deg. Supinering = du holder suppe i hendene :p

Greit nok at at biceps ikke får like mye stimuli med pronert eller semipronert grep, men da legges det mer stress på Brachialis - muskelen som kun har én oppgave, altså fleksjon. Denne muskelen bidrar også til å bli sterkere i chins og bicepsøvelser samtidig som man kan bygge litt mer i "bredden", altså på utsiden av biceps.

• 4 måneder senere...
Sjenerelt vil smalt grep ta mer på det ytre av de to biceps-hodene, mens bredt grep vil ta mer på det indre.

Det var i hvert fall det Scott Herman sa i en video, tror jeg.

Ikke det at man trenger å trene biceps fra alle mulige vinkler...

er det ikke omvendt?;o

vis jeg forsto riktig.

Annonse

er det ikke omvendt?;o

vis jeg forsto riktig.

Godt mulig, jeg siterte fra hukommelsen og var som sagt ikke sikker på om jeg husket rett.

hvorfor?

Biceps har som funksjon å supinere håndleddet i tillegg til fleksjon. Med manualer kan man få til begge deler, med stang blir det bare fleksjon.

Godt mulig, jeg siterte fra hukommelsen og var som sagt ikke sikker på om jeg husket rett.

Biceps har som funksjon å supinere håndleddet i tillegg til fleksjon. Med manualer kan man få til begge deler, med stang blir det bare fleksjon.

hm okei,så en video om det nå så:D men kjører likevell stang og manualer! bare for pumpen hehe:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...