Gå til innhold

Tour de France 2012


Plyo

Anbefalte innlegg

Ja da var løypa offentliggjort, og den er veldig anderledes enn fjoråret. I fjor fikk arrangøren kritikk for for lite tempokilometer (mindre skille mellom favorittene og mindre angrepsvilje) og for tøff siste uke. Da satt alle bare og ventet på hverandre siden det "alltid kom et nytt fjell å gjøre det på..." noe som ikke skjedde siden man tross alt er ganske kjørt og ikke tør satse på å gå fra front siste uken.

I år kjøres det 96 km individuell temo, kun tre målganger på fjekk, og flere "mindre" fjell. Dette kan gi en mer åpen tour, med flere vinnerkandidater. Hvem tror dere vinner?

Foreløpig holder jeg fortsatt en knapp på Alberto Contador

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende løype :)

Gleder meg til tdf12, blir MANGE kule lag :) hele sessongen neste år blir nok en av de kuleste! Håper Tor tar en klassiker eller to, og at Fabian Cancellara får en bedre sessong.

Jeg tror nok enten cadel, andy eller alberto vinner.

Spennende å se om Andy og Frank har nytte av å ha Bruyneel i ryggen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

contador i grei form tar LETT den gule trøya..å vinne giro de italia med over 5 min er ingen andre i nærheten av..Schlech-gutta har neppe sjans til noe mer enn topp 10,kanskje topp 5 pga krevende tempoetapper hvor de vil tape mye tid. Min nåværende topp 3:

1.Alberto Contador

2. cadel evans

3. Pierre rolland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser for meg en duell mellom Evans og Contador om sammenlagtseieren! Schleck-brødrene blir selvfølgelig utfordrere, men tror ikke noen av de drar det helt i land. Holder Bradley Wiggins som en outsider pga de mange tempokilometerne. Skal jeg utpeke en jeg tror vinner går jeg for Contador. Regner med han satser for fullt på kun touren og gir blanke i Spania rundt seieren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...