Natalie90 Skrevet 7. juni 2012 Skrevet 7. juni 2012 Hei! Jeg lurer på om ALLE har behov for tran/selolje?? Hvilke fordeler vil det ha å spise det?? Jeg prøver meg på en "mini deff" nå mot sommeren og har kanskje litt lite fett i kosten.. Har også hørt at tran er fra fiskelever aka rensesystem og at selolje/lakseolje vil være et bedre alternativ? Noen som har noe erfaringer?? Vil formen bedre seg av å ta slike tilskudd dersom en spiser bra og, trener bra?? Er det noe forskjell på flytende og kapsler?? =) Siter
Gjest Jester Skrevet 7. juni 2012 Skrevet 7. juni 2012 ALLE har behov for Omega 3 ja, det er essensielle fettsyrer du må ha. Fordelene er mange, sjekk: Omega-3 Omega-3 er en essensiell fettsyre som vi ikke kan lage selv og er derfor avhengig av å få den gjennom kostholdet eller via kosttilskudd. Omega-3 er godt for hjernen, hjertet, huden, demper betennelsestilstander i kroppen, og øker fettforbrenningen og nydannelsen av muskler. For deg som ikke spiser fet fisk et par-tre ganger i uken, vil jeg anbefale tilskudd av omega-3. De maritime kildene er de klart beste. Fiskeolje, lakseolje, selolje er rimelige og gode tilskudd som i mange tilfeller også finnes med tilsatt smak. 1-3 spiseskjeer pr dag, litt avhengig av øvrig kosthold gir god effekt på helsa og prestasjonsevnen. Finn frem i Omega3-tarejungelen - Fitnessbloggen Omega-3 og Omega-6 i kostholdet - Fitnessbloggen Omega-3 er viktig for proteinsyntesen - Fitnessbloggen Siter
Chocolate Skrevet 7. juni 2012 Skrevet 7. juni 2012 ALLE har behov for Omega 3 ja, det er essensielle fettsyrer du må ha. Fordelene er mange, sjekk: Omega-3 Omega-3 er en essensiell fettsyre som vi ikke kan lage selv og er derfor avhengig av å få den gjennom kostholdet eller via kosttilskudd. Omega-3 er godt for hjernen, hjertet, huden, demper betennelsestilstander i kroppen, og øker fettforbrenningen og nydannelsen av muskler. For deg som ikke spiser fet fisk et par-tre ganger i uken, vil jeg anbefale tilskudd av omega-3. De maritime kildene er de klart beste. Fiskeolje, lakseolje, selolje er rimelige og gode tilskudd som i mange tilfeller også finnes med tilsatt smak. 1-3 spiseskjeer pr dag, litt avhengig av øvrig kosthold gir god effekt på helsa og prestasjonsevnen. Finn frem i Omega3-tarejungelen - Fitnessbloggen Omega-3 og Omega-6 i kostholdet - Fitnessbloggen Omega-3 er viktig for proteinsyntesen - Fitnessbloggen Har du et omega-3-tilskudd å anbefale? Jeg har selv tatt tran tidligere, vanlige Møllers-kapsler, men har lest at det ikke er noen god kvalitet på det? Eller er det tull? Siter
Gjest Jester Skrevet 7. juni 2012 Skrevet 7. juni 2012 Jeg like selolje, enten fra x-life eller norkost. Greit at det ikke er tilsatt A,D og E vitamin, som gjør at man slipper å tenke på maksverdier av de. Det får man igjennom et vanlig multivit/min kostilskudd Siter
Wonderviking Skrevet 7. juni 2012 Skrevet 7. juni 2012 Ikke om man spiser fisk tre ganger i uka eller mer... Siter
zorropose Skrevet 28. juni 2012 Skrevet 28. juni 2012 Jeg er veldig fornøyd med lakseolja fra norkost Stig Ingebrigtsen 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.