Gå til innhold

Nødvendig med tran/selolje?


Natalie90

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om ALLE har behov for tran/selolje?? Hvilke fordeler vil det ha å spise det??

Jeg prøver meg på en "mini deff" nå mot sommeren og har kanskje litt lite fett i kosten..

Har også hørt at tran er fra fiskelever aka rensesystem og at selolje/lakseolje vil være et bedre alternativ? Noen som har noe erfaringer??

Vil formen bedre seg av å ta slike tilskudd dersom en spiser bra og, trener bra??

Er det noe forskjell på flytende og kapsler??

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

ALLE har behov for Omega 3 ja, det er essensielle fettsyrer du må ha. Fordelene er mange, sjekk:

Omega-3

Omega-3 er en essensiell fettsyre som vi ikke kan lage selv og er derfor avhengig av å få den gjennom kostholdet eller via kosttilskudd.

Omega-3 er godt for hjernen, hjertet, huden, demper betennelsestilstander i kroppen, og øker fettforbrenningen og nydannelsen av muskler.

For deg som ikke spiser fet fisk et par-tre ganger i uken, vil jeg anbefale tilskudd av omega-3. De maritime kildene er de klart beste. Fiskeolje, lakseolje, selolje er rimelige og gode tilskudd som i mange tilfeller også finnes med tilsatt smak.

1-3 spiseskjeer pr dag, litt avhengig av øvrig kosthold gir god effekt på helsa og prestasjonsevnen.

Finn frem i Omega3-tarejungelen - Fitnessbloggen

Omega-3 og Omega-6 i kostholdet - Fitnessbloggen

Omega-3 er viktig for proteinsyntesen - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE har behov for Omega 3 ja, det er essensielle fettsyrer du må ha. Fordelene er mange, sjekk:

Omega-3

Omega-3 er en essensiell fettsyre som vi ikke kan lage selv og er derfor avhengig av å få den gjennom kostholdet eller via kosttilskudd.

Omega-3 er godt for hjernen, hjertet, huden, demper betennelsestilstander i kroppen, og øker fettforbrenningen og nydannelsen av muskler.

For deg som ikke spiser fet fisk et par-tre ganger i uken, vil jeg anbefale tilskudd av omega-3. De maritime kildene er de klart beste. Fiskeolje, lakseolje, selolje er rimelige og gode tilskudd som i mange tilfeller også finnes med tilsatt smak.

1-3 spiseskjeer pr dag, litt avhengig av øvrig kosthold gir god effekt på helsa og prestasjonsevnen.

Finn frem i Omega3-tarejungelen - Fitnessbloggen

Omega-3 og Omega-6 i kostholdet - Fitnessbloggen

Omega-3 er viktig for proteinsyntesen - Fitnessbloggen

Har du et omega-3-tilskudd å anbefale? :) Jeg har selv tatt tran tidligere, vanlige Møllers-kapsler, men har lest at det ikke er noen god kvalitet på det? Eller er det tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Jeg like selolje, enten fra x-life eller norkost. Greit at det ikke er tilsatt A,D og E vitamin, som gjør at man slipper å tenke på maksverdier av de. Det får man igjennom et vanlig multivit/min kostilskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...