Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal ligge på 1566 kalorier om dagen, men jeg aner ikke hvor mye jeg skal ha i meg av karbohydrater, fett og proteiner? Har hørt alt fra 1 til 2,5 g per kg kroppsvekt når det gjelder proteiner, men er det noen som vet litt mer konkret?:)

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Jeg skal ligge på 1566 kalorier om dagen, men jeg aner ikke hvor mye jeg skal ha i meg av karbohydrater, fett og proteiner? Har hørt alt fra 1 til 2,5 g per kg kroppsvekt når det gjelder proteiner, men er det noen som vet litt mer konkret?:)

Spørs jo helt hva du skal... hvis du vil ha stort sett bare proteiner. Må du jo spise så MYE mer hvis du skal ha samme KCAL.. Hvis målet er bare å ha 1566kcal. Så prøv å få i deg mer enn nok proteiner. Og fyll på med resten på fett/karbs:)

Helt ærlig så aner jeg ikke hvor lite som er "normalt", men jeg tror min ligger på rundt 37. Målet mitt er jo selvfølgelig å bygge muskler, og se veltrent ut, men jeg aner ikke hvor langt ned i fettprosent jeg må.

Annonse

spis mer på treningsdager - mindre på hviledager - spis 2000 kcal på treningsdager - 1200 på hviledager.

2gr/kg er ok med prot - 250-300 gram karb på treningsdager, 100 på hviledager + mer fett.

1200 er da veeeldig lite. Er vel ikke nødvendig for henne å spise så lite, og fortsatt få gode resultater? :)

1200 er da veeeldig lite. Er vel ikke nødvendig for henne å spise så lite, og fortsatt få gode resultater? :)

Nei, men en plass må man begynne. Hvis hun raser ned i vekt, øker vi bare mengden. Umulig å vite på forhånd hvor mye hun trenger, jeg vet ikke hvor "hardt" hun trener, aktivitetsnivå etc.

Det er ikke veeeldig lite. JEG spiser 1200 kcal på hviledager.

Annonse

Det er ikke veeeldig lite. JEG spiser 1200 kcal på hviledager.

Jeg spiser 1400, og da holder jeg på å sulte ihjel...bare derfor jeg sa det :)

Ble derimot ikke oppmerksom på at hun trener 5-6 ganger før nå, da blir det jo annerledes. My mistake!

Jeg spiser 1400, og da holder jeg på å sulte ihjel...bare derfor jeg sa det :)

Ble derimot ikke oppmerksom på at hun trener 5-6 ganger før nå, da blir det jo annerledes. My mistake!

Kommer veldig ann på hvordan du fordeler ut disse 1400 kcal:) Du kan finne mat som du holder deg mett relatvit lenge og mat hvor man hvor man blir fort sult uavhengig av kcal

Jeg har ikke målt fett% siden begynnelsen av mars, og da var den på 37,7, men jeg vil nok tro at den er blitt noe/en del bedre nå. Men jeg vet ikke det helt sikkert.

Tusen takk for alle kommentarer å innlegg, det er ikke så lett å vite hva som er riktig når alle har ulike svar og meninger om ting, men jeg må bare prøve meg frem, og se hva som fungerer for meg.

Tror ikke jeg er tøff nok til å legge ut noe bilde gitt.. Burde kanskje gjort det, men:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...