Gå til innhold

Trenger hjelp til å gå ned i vekt! alt info settes stor pris på :)


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :)

Ny på forumet her og vært og kikket litt på diverse ting her inne så tror jeg har kommet til riktig sted.

Jeg er akkurat fylt 20 år og må være ærlig at de siste to årene så har jeg ikke trent noe som helst. Det har gjerne vært junkfood og slikt flere ganger daglig, store alkohol inntak og mye fylle reiser, kan vel egentlig si det slik at russetiden aldri sluttet for meg, hehe. For par uker siden merket jeg at hjertet dunket annerledes enn før og jeg hadde rask puls så jeg bestilte meg en time hos legen. Legen konstanterte med at jeg var rett og slett for overvektig og at jeg hadde høyt blodtrykk. Dette ga meg selvfølgelig et sjokk (egentlig kun det med blodtrykket) og jeg må si at fra den dagen kuttet jeg ut alt av brus, juice og kun drukket vann. Jeg byttet ut Junkfood med varm mat og mye frukt. Jeg sluttet også og snuse.

Dette har nå vart siden 10 mai. ( snusen og brusen kuttet jeg ut helt da jeg begynte å merke det, etter 1 mai.)

Jeg føler at det går mye bedre nå men jeg er utrolig usikker på hva jeg skal forholde meg til, hva jeg bør gjøre i forhold til trening, hva jeg bør spise og generelt hva som vil gjøre at jeg går ned i vekt. Jeg veier mye ( ca 125?) på en høyde på ca 187. Mitt største ønske er å gå ned i vekt og kunne begynne å bygge på litt muskler og samtidig klare å få et sunt og bra kosthold.

Håper noen her inne forstår hva jeg vil frem til ( er ikke vant til å forklare slikt så har prøvd så godt jeg kan) og kan hjelpe meg kanskje til å få frem hva jeg bør spise? hva jeg bør holde meg unna? hva slags trening bør jeg starte med? osv.

Jeg er utrolig klar for og starte og vet jeg skal gjennomføre dette så håper noen kan hjelpe meg på rett vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen! :)

Ny på forumet her og vært og kikket litt på diverse ting her inne så tror jeg har kommet til riktig sted.

Jeg er akkurat fylt 20 år og må være ærlig at de siste to årene så har jeg ikke trent noe som helst. Det har gjerne vært junkfood og slikt flere ganger daglig, store alkohol inntak og mye fylle reiser, kan vel egentlig si det slik at russetiden aldri sluttet for meg, hehe. For par uker siden merket jeg at hjertet dunket annerledes enn før og jeg hadde rask puls så jeg bestilte meg en time hos legen. Legen konstanterte med at jeg var rett og slett for overvektig og at jeg hadde høyt blodtrykk. Dette ga meg selvfølgelig et sjokk (egentlig kun det med blodtrykket) og jeg må si at fra den dagen kuttet jeg ut alt av brus, juice og kun drukket vann. Jeg byttet ut Junkfood med varm mat og mye frukt. Jeg sluttet også og snuse.

Dette har nå vart siden 10 mai. ( snusen og brusen kuttet jeg ut helt da jeg begynte å merke det, etter 1 mai.)

Jeg føler at det går mye bedre nå men jeg er utrolig usikker på hva jeg skal forholde meg til, hva jeg bør gjøre i forhold til trening, hva jeg bør spise og generelt hva som vil gjøre at jeg går ned i vekt. Jeg veier mye ( ca 125?) på en høyde på ca 187. Mitt største ønske er å gå ned i vekt og kunne begynne å bygge på litt muskler og samtidig klare å få et sunt og bra kosthold.

Håper noen her inne forstår hva jeg vil frem til ( er ikke vant til å forklare slikt så har prøvd så godt jeg kan) og kan hjelpe meg kanskje til å få frem hva jeg bør spise? hva jeg bør holde meg unna? hva slags trening bør jeg starte med? osv.

Jeg er utrolig klar for og starte og vet jeg skal gjennomføre dette så håper noen kan hjelpe meg på rett vei :)

Hei :) Først vil jeg begynne med å si at jeg syntes du er flink og ja du er kommet til rett sted :) Jeg har funnet nye nyttig info om trening og kosthold her inne siden jeg ble medlem. Jeg går selv på lavkarbo og er veldig fornøyd med det, du kan google lavkarbo og lese mer om det om du ønsker :) Jeg slet litt i begynnelsen av kostholdendringen og falt utpå noen ganger før jeg klarte det fult og helt. Jeg har gått ned i vekt uten å være sulten!! :D de første dagene uten karbohydrater er tunge for meg men det er bare 2-3 dager av ett helt liv så det er verd det :) Jeg har mer peiling på kosthold enn trening så jeg skal ikke dumme meg ut her og anbefalle noen treningsformer jeg ikke kan svare for i senere tid :p Jeg driver selv med styrke trening 4 ganger i uken og ellers byttet jeg sofa ut med mer aktivitet, jeg tenker hver dag at jeg må sitte minst i sofaen og heller bevege kroppen mer. Tungt til og begynne med sa du?? HELL YEAH! :p men gevinsten er så mye større :) Aldri har blodtrykket vært så bra som nå og kolesterol verdiene mine fikk legen min til å måpe (på en positiv måte, that is ;) hehe.. Lykke til og velkommen her til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du har en forbrenning på ca 2700 kalorier +/-, om jeg går ut i fra at du er stillesittende. Du kan prøve å legge opp et kosthold hvor du spiser 2300 kalorier ( -400 kalorier ), starter med styrketrening + går litt vær dag. Det viktigste er at du får i deg nok proteiner ( 2,5 gange vekten din sett bort i fra fett, eventuelt 2,5 gange vekten du ønsker å ligge på selv om det blir litt upresist ).

Det viktigste er at du ligger på et underskudd, om du liker høykarbo spiser du det, om du liker lavkarbo spiser du det. Så lenge protein inntak og underskudd er likt er det ingen forskjell i vekttap på disse to alternativene.

edit: Om noe er uklart, feel free to ask some moar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...