Gå til innhold

PSMF og proteininntak?


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få i meg NOK protein i løpet av dagen. I flg PSMF skal jeg ligge på 165 g protein pr dag, men sliter med å komme over 130 g gitt..

Fikk skikkelig kvalme og hodepine på dag 3, en stund etter lunsjen som bestod av kyllingfilet med litt grønt til, og i matpakka lå en skikkelig salat, med masse kyllingfilet biter i.. :sick:

Det har ikke fristet særlig med kylling etterpå, for å si det slik..

Har uansett energiunderskudd, for jeg føler meg god å mett på 800-1000 kcal, men har skjønt det slik at riktig proteininntak er på PSMF??

Hvor "farlig" er det å ligge i underskudd på protein også, iflg denne dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du gjør fremskritt på styrketrening, eventuelt ikke gjør det dårligere, får du i deg tilstrekkelig med proteiner etter min mening. Utenom dette er proteinanbefalingene der av en grunn, så om du ikke klarer å spise nok proteiner bør du gjerne vurdere et proteintilskudd.

165 g proteiner er forresten 660 kalorier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, så hvis matinntaket mitt er slik en dag:

FROKOST:

Grillet kylling uten skinn, 150 g = 243 kcal

Isbergsalat, 100 g = 12 kcal

Ruccolasalat, 30 g = 8 kcal

Cherry tomater, 75 g = 16 kcal

LUNSJ:

Grillet kylling uten skinn, 150 g = 243 kcal

Isbergsalat, 100 g = 12 kcal

Ruccolasalat, 30 g = 8 kcal

Cherry tomater, 50 g = 11 kcal

MIDDAG:

Grillet kylling uten skinn, 150 g = 243 kcal

Isbergsalat, 100 g = 12 kcal

Ruccolasalat, 30 g = 8 kcal

Cherry tomater, 20 g = 4 kcal

SNACKS:

Vannmelon, rå, 70 g = 50 kcal (OJ!!!!!!!)

Sum = 868 kcal

Iflg diett.no blir dette resultatet:

Energi: 868

Goal: 1261

Fett: 28.22

Karbohydrat: 25.45

Protein: 131.47

Goal: 1261, er det diett.no har regnet ut at jeg bør ligge på, hvis jeg ønsker en vektnedgang på 6 kg på 8 uker..

Jeg har skjønt at jeg ikke trenger å tenke så mye på kcal nivået på PSMF diett, så lenge jeg følger de andre retningslinjene, men jeg synes det er greit å skrive inn det jeg spiser, for å sjekke næringsinnhold etc.

Som sagt er jeg passe "grønn" på dette, så det er GODT MULIG at jeg spør skikkelig dumt nå..

Men dvs at Protein: 131,47 er 131,47 av denne dagens totale energi-inntak?

(Og ja, vet at dette var en SVÆRT ensformet dag i matveien, men frokosten ga mersmak for å si det slik... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme og hodepine er antakeligvis fordi kroppen tilvenner seg å være i ketose. For de fleste går dette over etter noen dager (hvis ikke må du vurdere en annen diett).

Bytt ut vannmelon snacksen med f.eks en boks cc med 50 gr bringebær og litt søtning så har du dekket proteinbehovet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger du psmf så følger du psmf. Du skal få i deg nok proteiner til dagen, og litt omega 3 fettkilder. I tilleg til det skal du ikke tenke på hvor mange kalorier diett.no sier du må ha i deg, følg retningslinjene.

Det er helt ok å spise mye av det samme om du ikke synes det blir kjedelig. Å drive å veie og telle grønnsaker derimot spiller bare på fantasien om at det er mulig å kontrollere kalorinntak helt nøyaktig, det er det ikke. Så du kan trygy slutte å veie grønnsakene dine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger du psmf så følger du psmf. Du skal få i deg nok proteiner til dagen, og litt omega 3 fettkilder. I tilleg til det skal du ikke tenke på hvor mange kalorier diett.no sier du må ha i deg, følg retningslinjene.

Det er helt ok å spise mye av det samme om du ikke synes det blir kjedelig. Å drive å veie og telle grønnsaker derimot spiller bare på fantasien om at det er mulig å kontrollere kalorinntak helt nøyaktig, det er det ikke. Så du kan trygy slutte å veie grønnsakene dine. :)

Ja, det var egentlig det med proteinet som "bekymret" meg mest.. men skjønner at det er viktig her..

Skal vurdere proteinshake om jeg ikke får opp inntaket nok, med maten. :)

Omega 3 kapsler tas hver dag, (klarte ikke oljen..)

Takk for svar alle sammen, og Oddis, kvalmen og hodepinen varte bare et døgns tid, og er helt borte nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...