Gå til innhold

Løshud på magen


Anbefalte innlegg

Har en del løshud på magen etter et relativt raskt og stort vekttap for et års tid siden som ødelegger for mye av det harde arbeidet jeg har gjort for å legge på muskler og gå ned i vekt.magerutene er utdyelig selv om magemusklene i seg selv er gansek mursteinaktige(noe som er nødvendig for at de skal vises i det hele tatt). får mange spørsmål, og utrykk som ødelegger selvtilliten som ikke er spesielt tess ifra før av. ligge rpå ca 9-10% kropsfett. er de noe å gjør med det? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil kunne bli bedre med tida, særlig om du er ung, som du ser ut som du er på bildet. Å legge seg under kniven er risky. Jeg har litt løs hud jeg også, men når jeg ikke har noe fett eller vann under huden på magen synes det ikke når jeg står, så da blåser jeg i det. Selv om jeg er 39 har det strammet seg inn de siste par årene. Kniven er det siste for meg. Det kan ødelegge følsomheten i huden og verre ting jeg ikke ville risikert. Tør du vise et bilde av magen din når du står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg hørte fra andre medlemmer at løs hud etter et stort vekttap, type "flaps", ikke vil bli særlig bedre med tiden å kreve kirurgi. Mener også det er noen medlemmer her på forumet som har gjort dette, og har det fint nå?

Det vil variere fra person til person, alder, hvor raskt vekttapet har skjedd osv. Kirurgen jeg var på konsultasjon hos ba meg vente 2 år etter jeg var nede i matchvekt, noe som er et vanlig råd. Huden vil ikke trekke seg inn over natta.. Er litt usikker på om det er forskjell på menn og kvinner angående dette.

Uansett, gå til lege og få henvisning videre til plastisk kirurg. Husk at all kirurgi medfører risiko for at noe kan gå galt, så tenk deg godt om hvis det er det du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har snart gått et år nå og det er ingen forskjell. :(

Heidu, jeg har ikke så mye peiling på hvor mye trening evt kan hjelpe på overflødig hud. MEN, bukplastikk har jeg litt peiling på :)

Ved stort vekttap og med tanke på at du har gått ett år uten endring på huden etter vektnedgang og du har mye(?) løshud, så kan du ganske sannsynlig få dekt en bukplastikk om du ønsker det for å fjerne den overflødige huden :)

Dra til fastlegen, få henvisning til en klinikk og sjekk ut om du får det dekt, du må forvørig ofte ha en BMI på max 28/26 (eller mindre såklart) avhengig av hvilken klinikk du søker hos.

Har selv hatt en bukplastikk og resultatet er kjempefint :) Veldig deilig å slippe å gå med det ekle forkleet av hud på magen ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mye strekkmerker i løshuden? Om det IKKE er det,- så ville jeg i utgangspunktet tro at huden har mulighet til og trekke seg tilbaka. Har du hatt stabil vekt i et år? Eller har du fortsatt og gå ned?

Selv har jeg også løshud, to graviditeter skyldes det. Og min yngste er nå 5 år i sommer.Enda i fjor(!!!!) opplevde jeg at det hadde skjedd en bedring på denne løshuden. Det som nå er igjen er og vil forbli der pga strekkmerker,- og huden er liksom "død"...Merker at der jeg har løshud (også på innside av lår og litt utside bakover mot rumpa), der fryser jeg lett og blir iskald på vinteren....(ble off topic det) Jeg ville også likt og se løshuden din, om det er så ille som DU synes, det skal mer til enn "og plages litt" for å få det dekt,. det bør gi fysiske plager samt være regnet som "abnormalt".... Og igjen, du bør ha holde den stabile vekten i 2 år før du ser endelig reultat..Jeg har vært stabil i 4,5 år, og som dagt, enda i fjor skjedde det ting på "løshudfronten"...

Men for å repetere meg selv og andre, vi vet ikke hvordan løshuden din ser ut, om huden er "ødelagt" av strekkmerker, hvor mye det er osv osv....

En operasjon er uansett en risiko, så jeg ville uansett ha latt det gå litt lengre tid for å se det an, sjekket ut ikke-kirurgiske måter og fikse problemet på også sett på saken igjen om et år eller to.....Eller er det så ille at om det verste skulle skje, og du fikk komplikasjoner etter operasjonen så hadde det vært verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem selv etter å ha gått ned rundt 40 kg. Er ikke så mye at det vises så godt når jeg står oppreist. Men ser rimelig komisk ut om jeg tar pushups eller planke i bar overkropp (kun derfor jeg ikke pleier gjøre det så ofte...).

Tom Venuto skriver litt om det her og han mener man bør prøve å komme ned i ensifra fettprosent før man vurderer operasjon. Selv ligger jeg på 10-12% og har aldri vært lavere enn dette.

Loose Skin And Weight Loss - How To Get Rid of Loose Skin After Weight Loss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
takk allesammen!:) har vært hos legen og han mente at jeg måtte mest sansynelig betale for bukplastikk selv, dessutn så er bukplastikk en siste utvei. ingen andre tips for å kanskje få prosessen til å gå litt fortere?
jo mer rippa du er for fett på det aktuelle området jo mindre heng blir det. Er du rippa henger det ikke om det ikke er mye ekstra. Jeg ville trent masse mage og baseøvelser og rippa meg for fett. Du kan fylle ut huden med muskler ja.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...