Gå til innhold

"normal" karbo


Katarina

Anbefalte innlegg

Vi spiser ikke etter lavkarbo prinsippet her i huset, men jeg spiser mindre karbo enn før. Det jeg sliter med er ungene, hva skal jeg erstatte den gamle frokost brød maten med?? Spesielt den ene ungen min, spiser mye karbo,og hadde nok hatt godt av å kutte ned litt. Noen ideer? Kan jo ikke forlange at de spiser egg hver dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal bli interessant hva råd du får, for vi sliter med AKKURAT det samme.

Brød, brød og atter brød på eldste vår. Spiser kun rent kjøtt under tvang og pastaen må vi rett og slett la være å lage, ellers robbes bollen totalt.

Egg går fint, men et barn bør da ikke spise det HVER dag ? Ostesmørbrød er favoritten, kan gjerne fortæres 3 ganger daglig. Med salami, ketchup og ost er det ikke akkurat helsekost det heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å feks ha mer pålegg på skiva? Lage toast med masse skinke eller liknende.

Da jeg bodde hjemme hos pappa lagde jeg også veldig ofte proteinpannekaker til lillebror på 3 til frokost, noe han satte veldig pris på ;)

Ett annet tips er selvsagt å bake (eller kjøpe) lavkarbo/høyproteinbrød. Meny sitt speltbrød inneholder fekS 18 g prot og 20 g karb per 100 g :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet tips er selvsagt å bake (eller kjøpe) lavkarbo/høyproteinbrød. Meny sitt speltbrød inneholder fekS 18 g prot og 20 g karb per 100 g :)

Glemte å si, han spiser KUN ett slag brød, Vikingbrød. Sulter seg før ihel før han smaker på annet brød.

Vi forsøkte være steinharde, og det endte med at lange skinnmagre gutten gikk ned 2-3kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si, han spiser KUN ett slag brød, Vikingbrød. Sulter seg før ihel før han smaker på annet brød.

Vi forsøkte være steinharde, og det endte med at lange skinnmagre gutten gikk ned 2-3kg...

Høres ut som lillesøster på 9. Spiser kun macaroni og brød med nughatti. var hjemme før sommeren og introduserte henne for kesam med syltetøy, samt proteinshake. Nå spør hun HVER gang jeg er hjemme " kan du lage slin ypghurt?" og "har du med den gode drikka de nåå?" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som lillesøster på 9. Spiser kun macaroni og brød med nughatti. var hjemme før sommeren og introduserte henne for kesam med syltetøy, samt proteinshake. Nå spør hun HVER gang jeg er hjemme " kan du lage slin ypghurt?" og "har du med den gode drikka de nåå?" :p

Søstera mi på 15 er slik. Skulle tro hun ikke får grønnsaker hjemme, men jeg VET at mamma spiser relativt likt meg, så det er aldri manko på grønt hjemme. Allikevel er det hos meg hun spiser det, fordi jeg lager så god mat. Når mamma lager likens :p (Mamma er litt fornærma:blush:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage havregrøt i blandt, eller frokostblanding med havregryn, melk, litt frukt og muligens litt syltetøy om det må til? egg til alle barna hver dag kan både bli dyrt og tidskrevende, men en omelett med skinke/salami/fårepølse, paprika, squash, ost osv. en gang i bland kan kanskje være en mulighet? det metter godt ihvertfall:) i tillegg er jo smoothie, som nevnt over en stor favoritt hos de fleste barn :) lavkarbopannekaker eller vafler bassert på sunnere saker kan jo også være noe til en avveksling, men kanskje heller en ide til kvelds enn til frokost på morgenkvisten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...