Gå til innhold

stram opp:)


Anbefalte innlegg

Hei:) Nå har jeg klart å gå ned 3 kilo på 4 uker, men er ikke helt fornøyd enda! styrketrening 3 dager i uken og gå 50 min hver dag enten ute eller på elipsemaskin. Har litt problemer med knærne og hoftrne, så jeg må ta det litt forsiktig.

Målet er å gå ned 3-4 kilo til. Jeg veier 61,6 kilo nå og er 165 høy.

midjen: 68cm

hofte/rompe: 99 cm

rundt øveste del av låret: 59cm

og der hvos kjærlighethåntakene legger seg: 78cm

Der jeg vil stramme opp er kjærlighetshåntakene, rompe og lår.

Nå spise rjeg sundt og ofte, hopper over sukker og potetgull osv og trener litt hver dag. Jeg går fortsatt 45-60 min rask gange hver dag og styrke 3-4 ganger i uken. Jeg har ikke noe spesielt mål om hvilken dato jeg skal ha nådd målet mitt. Men jeg har ufattelig mye skole å fremover, så jeg kan ikke være totalt nazi siden det er sååååå mye lesing osv osv. Så jeg orker ikke å telle kalorier og veie maten min osv osv.. men jeg håper å klare målet innen sommerferien og helst før. Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du et fast opplegg for styrketreningsøktene dine? Det beste er å følge et fast program og gjerne føre en loggbok fra økt til økt hvor du noterer ned hvilke øvelser du gjør, hvor mange kg, repetisjoner og sett du tar. På den måten er det lettere å sjekke om du har fremgang og så er det veldig motiverende. Jeg ville også ha kastet vekten og kun målt med målebånd f.eks én gang i uken.

Jeg skjønner at du ikke har lyst til å ha et fanatisk kosthold, men å bli strammere krever faktisk at du spiser sunt og at du ikke ligger i kalorioverskudd. Derfor burde du nok holde et visst track over hva du spiser. I tillegg er proteiner kjempe viktig. 2-2,5 x kroppsvekt bør du få i deg hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tusen takk for gode råd:)

jeg har ikke et spesifikt treningsprogram jeg følger. Men jeg gjør det samme hver gang. også skrive rjeg ned vekten osv. ben/rompe trener jeg 4-5 ganger i uken, men bare knebøy,utfll osv. mage 3-4 ganger og litt rygg. Ik så mye armer enda. ellers så går jeg 50 min hver dag på elipsemaskinen med mer og mer styrke på. Har fulgt rådet med å kaste vekten og bruke målebåndet:)

Jeg var veldig flink med det jeg puttet i meg i 3 uker, så ble jeg syk og da sprakk jeg:/ uken etter har jeg ikke helt kommet i gang med mitt sunne liv igjen, men er på vei nå:) gikk jo ned 4 kilo på 4 uker, så noe kostholdsmessig må jeg jo ha gjort riktig?

Hvis du hr noen gode treningsprgram å anbefale så gjenre tips meg om dem:) eller noen gode øvelser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryp Maksimal fettforbrenning er super!;) Kjenner ikke til så veldig mange treningsprogram. Men på Tn.no så er det en del RYP program, å jeg gikk på denne med god effekt ;) Inne her så er det en fane på øvelser, der er det mange gode. Bare å surfe igjennom hvilken muskelgruppe man vil ha så titte på;) Selv er noen av mine favoritter: Knebøy, Glutebridge med stang, Markløft. Husk å få inn noen øvelser som konsentrerer på de store muskegruppene ;) Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips:) er ikke alltid det blir mer enn to:/ men er egentlig ingen spesifikk grunn. liker å tro at det hjelper veldig, selv om jeg vet det ik har så stor efekt med mindre man fettforbrenner enormt. six-packen er der jo uansett, bare litt godt gjemt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...