Gå til innhold

To spørsmål


Cilla

Anbefalte innlegg

Ok, jeg har to spørsmål, ett som hører hjemme her, og ett som jeg slenger på for å slippe å lage to tråder.

1: Jeg har ikke trent styrke på to uker, og var kjemperedd for at jeg hadde blitt mye svakere, men når jeg trente i dag, så klarte jeg mye mer enn hva jeg gjorde for fjorten dager siden.

Mister man ikke muskelmasse ganske fort? Jeg ser ikke logikken i fremgangen min.

2: Etter at jeg begynte å trene styrke har jeg vært så sykelig stiv i nakken, først trodde jeg det var puten i senga som gjorde det, eller at jeg løftet skeivt under trening, men etter å ha tilbrakt 14 dager i ei anna seng, og ikke trent, så er jeg fremdeles like stiv i nakken. Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Man mister ikke muskelmasse fort, spesielt ikke på 2 uker. Av og til trenger kroppen ekstra hvile og 2 uker fri kan gi positive resultater.

2. Er vanskelig å se hva som kan gi stiv nakke, kan være svikt i teknikken når du løfter. Feks så er det mange som vrir hodet sitt for å se på teknikken sin i speilet når de løfter og det kan være ugunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Man mister ikke muskelmasse fort, spesielt ikke på 2 uker. Av og til trenger kroppen ekstra hvile og 2 uker fri kan gi positive resultater.

2. Er vanskelig å se hva som kan gi stiv nakke, kan være svikt i teknikken når du løfter. Feks så er det mange som vrir hodet sitt for å se på teknikken sin i speilet når de løfter og det kan være ugunstig.

Takk for svar, jeg må jo inrømme at jeg trener som regel kun i apparater, og der er det ikke så mye speil å se i, og da skulle vel også stivheten ikke vedvart etter to treningfrie uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2: Etter at jeg begynte å trene styrke har jeg vært så sykelig stiv i nakken, først trodde jeg det var puten i senga som gjorde det, eller at jeg løftet skeivt under trening, men etter å ha tilbrakt 14 dager i ei anna seng, og ikke trent, så er jeg fremdeles like stiv i nakken. Noen som vet hvorfor?

Pass på at du ikkje bøyer hovudet i ein eller anna retning når du trener. Hald det nøytralt på topp av ryggen heile tida. Hyperekstensjon (hovudet blir vippa bakover) er verst.

Kan ha med teknikk på enkelte øvingar å gjere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at du ikkje bøyer hovudet i ein eller anna retning når du trener. Hald det nøytralt på topp av ryggen heile tida. Hyperekstensjon (hovudet blir vippa bakover) er verst.

Kan ha med teknikk på enkelte øvingar å gjere og.

hmm. Det har seg slik at jeg merker at jeg vipper hodet litt bakover når jeg løper, for jeg lener meg frem i overkroppen, men hodet er fremdeles "vannrett" (?) med løpeflaten.

Vet ikke hvordan jeg slutter med det da, for jeg tenker over det, og prøver å rette på det, men det skjer fremdeles.

Ville det ikke uansett ha sluttet å være stivt når jeg da ikke trente på så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...