Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva har dere som trener rent gjort når dere stagnerer i en øvelse ? Er 2 1\2mnd siden jeg har hatt noen økning i bryst, da spesielt benkpress. Føler jeg har prøvd alle mulige metoder for og øke, men skjer ikke noe. Må man bare holde ut, og til slutt vil man da få progresjon igjen. Eller vil det være fornuftig og komme seg inn i en klubb å få profesjonell hjelp\trener ?

Har prøvd å ta 10 dagers pause fra trening uten at det hjalp stort. Alle andre øvelser enn bryst har jeg fortsatt jevn progresjon..

Hadde jevn progresjon i benken i 8mndr og nådde 135kg før det stoppa opp..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/8408-n%C3%A5r-man-m%C3%B8ter-veggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen platåer når man alltid, men det funker for meg ihvertfall å kansje la benkpress ligge en stund og bruke hantelpress i noen uker for så eventuelt å gå tilbake til benkpress. Variasjon i øvelser hvis jeg stagnerer har fungert for meg.

Har du prøvd å kjøre noen uker med litt fler reps/mindre vekter?

Noen platåer når man alltid, men det funker for meg ihvertfall å kansje la benkpress ligge en stund og bruke hantelpress i noen uker for så eventuelt å gå tilbake til benkpress. Variasjon i øvelser hvis jeg stagnerer har fungert for meg.

Har du prøvd å kjøre noen uker med litt fler reps/mindre vekter?

Ja har kjørt alt fra 3-5-6-8-10 & 15 reps..

Rådet mitt er å variere øvelsene noen uker uansett og sjekke etter det hvordan det ligger ann i benkpress. Kan ta veldig langt tid å komme forbi platåer avhengig av person til person også. Her spiller også kostholdet en stor rolle. Hvordan kostholdet er etc har også en stor innvirkning på progresjonen, mer en de fleste tror faktisk.

Kanskje det er kostholdet som spiller en stor rolle, var veldig flink med det i vinter. Men er i en litt ustabil livssituasjon for tiden, så ligger nok et stykke under kcal inntaket jeg hadde i vinter. eneste jeg har vært flink med er daglig protein inntak.. kan jo ta en periode med kun manualer og se om det løsner litt etter det. takk for tips!

Annonse

Kva øvelser gjer du for å bli bedre i benk?

flat benk med stang (smith), incline\decline med hantler\stang, flyes, pushups på håndtak så man får gått ekstra dypt og div triceps øvelser. Jeg får ikke gjort øvelser som smalbenk og dips pga skader.

Annonse

Då kan du godt spandere på deg benkpress på lav kloss. Skaff deg ein bit med vanlig 2*4" og ligg den på brystet slik at stangen stopper 2 tommer over brystet ditt. Ha ein fin og markert stopp i løftet og press svineriet opp igjen. Varier trening mellom vanlig benk, 1-planke(med den lange siden ned) og 2 planke(med den korte siden ned). Så får du trent problem området.

Du kan også for kosen sin del ta floorpress med hantler.

Då kan du godt spandere på deg benkpress på lav kloss. Skaff deg ein bit med vanlig 2*4" og ligg den på brystet slik at stangen stopper 2 tommer over brystet ditt. Ha ein fin og markert stopp i løftet og press svineriet opp igjen. Varier trening mellom vanlig benk, 1-planke(med den lange siden ned) og 2 planke(med den korte siden ned). Så får du trent problem området.

Du kan også for kosen sin del ta floorpress med hantler.

okey, skal teste dette. har gode muligheter i smith til og bestemme lengden på løftet pga de justerbare sikkerthets sperrene..

Bor i ei lita bygd med kun 1 lite studio, eneste tilgjenglig der er smith, så blir å løfte i den til jeg har fått flytta :)

Då må du syte og klage for det leeeenge, så fikser dei det.

Vi brukte 2 år på å få VT til å ta inn skikkelige benker og IPF stenger, men det gjekk til slutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...