Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På vår skole har vi latterlige styrkekrav, 40kg i benkpress, maks reps, og 20kg bicepscurl, maks reps, har skolerekord på 85 reps på sistnevnte, og 5 reps bak skolerekord på benkpress, har tatt 79 reps der :) 6er er 40 reps i begge tester. De tar heller ikke hensyn til vekten vår.

Annonse

Vi hadde en test i push-ups (20 skikkelige var 6-er kravet for jenter) og situps, det var det eneste. Hadde vel et egentreningsopplegg med loggskriving og diverse, men det var ikke noen pre- eller posttest. Dette var ved en privatskole med dyktige og kvalifiserte kroppsøvingslærere, så når jeg tenker meg om var det dårlig at det ikke var noe mer enn dette.

Er ingen faste krav, er faktisk ikke noen krav om testing innen styrke i det hele tatt på VG3 (dessverre). I Kunnskapsløftet står det ingen plass nevnt styrketrening direkte når det gjelder mål for opplæringen VG3. Kun at elevene skal ha egentreningsperiode (og det behøver jo ikke være styrketrening).

Sååå, alt er egentlig opp til hvordan gymlæreren legger det opp. Det kan jo bli riktig så tilfeldig og urettferdig.

Jeg gikk på trondheim katedralskole, og vi hadde det latterligste kroppsøvningsopplegget i Europa. Jeg, som er bygd for tunge løft, og tunge løft only, ble vurdert PÅ TRE TING, og det var om jeg kunne basketreglene, kunne definere spenst, og hvor fort jeg sprang 3000m :)

Annonse

Hmm.. Skal ta det opp med gymlæreren min.. 500 kg delt på 3 øvelser er jo sinnsykt mye forskjell til krav på andre skoler..

200 mark, 180 knebøy og 120 benk? Sku likt å se hvilken VG3-elev oppfostret på norsk brød med bringebærsyltetøy som oppfyller de der krava : p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...