Aldara Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 Spørsmål til dere som har trenet HELE skrotten jevnt over de siste årene... Har dere et slags forhold på max løft i benk press opp mot knebøy og feks milpress? ... altså at man kan si om du løfter 100 kg i benkpress så bør knebøy ligge på rundt xxx kg og mil press på xxx kg ... Siter
Alexander V Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 Er jo alltid individuelle forskjeller, så de nøyaktige forholdene mellom løftene blir det vanskelig å sette noen "regel" på. Generelt bør man være vesentlig sterkere i bøy enn i benk, og en del sterkere i mark enn bøy igjen. Når det kommer til de øvelsene du spurte om vil jeg si at bøyen bør ligge på 150+% av benken, og militærpress 60-70%. Sterkere benk enn bøy er kaptein-overkropp-alarm Sterkere bøy enn mark er kvartbøy-alarm Melo 1 Siter
Lame Nordstrom Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 Tja, hvis vi lar benkpress være utgangspunktet (100 %) ser det slik ut for meg: Benkpress: 100% Knebøy: 125 % Markløft: 190 % Militærpress: 60 % Men jeg jobber med å jevne dette ut litt . Siter
Alexander V Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 Benkpress 100% Knebøy 170% Markløft 210% Press: 75% Jepp, svak i benken Siter
Pho Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 Benkpress 100% Frontbøy 114% Markløft 169% Press: 63% Siter
Vegard L Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 "Alexander V skrev: Sterkere bøy enn mark er kvartbøy-alarm Veldig mange gode styrkeløftere som løfter mer i bøy enn mark da! Mye mer og... Siter
Lame Nordstrom Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 "Vegard Lysne skrev: Veldig mange gode styrkeløftere som løfter mer i bøy enn mark da! Mye mer og... Det er jo mye pga. draktene da . Siter
Alexander V Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 "Vegard Lysne skrev: Veldig mange gode styrkeløftere som løfter mer i bøy enn mark da! Mye mer og... Da er det utstyr-alarm. Pho 1 Siter
BROrilla Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 "Vegard Lysne skrev: Veldig mange gode styrkeløftere som løfter mer i bøy enn mark da! Mye mer og... absolutt, men mange er det nok ikke! Vil påstå å si at 300kg i knebøy raw er ett bedre løft enn 300 i mark raw. alt fra fysikk til treningsmengde spiller jo inn så det er jo litt induviduelt Siter
Alexander V Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 Blir jo meningsløst å blande inn utstyrsløft i dette. Verdensrekorden i benkpress er faktisk mer kilo enn verdensrekorden i mark. Siter
BROrilla Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 "Alexander V skrev: Blir jo meningsløst å blande inn utstyrsløft i dette. Verdensrekorden i benkpress er faktisk mer kilo enn verdensrekorden i mark. ikke raw vel. det er vel det som betyr noe Siter
Vegard L Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 Handler nok litt om proporsjoner også. Lange vs korte lårbein osv. Siter
BROrilla Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 "Alexander V skrev: Er jo det jeg sier da hulken hehe, pass deg så jeg ikke spiser dg Siter
BROrilla Skrevet 7. mai 2012 Skrevet 7. mai 2012 "Asle Bøe skrev: Du ser hva han gjør med bokstavene. nttopp Siter
Aldara Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Skrevet 8. mai 2012 Kom mye lurt ut av dette her .. men godt poeng i det alexander v skriver om Kap.lt overkropp alarm .. tror det for min del blir å kjøre hard på knebøy fremover :whistling: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.