Gå til innhold

Franskpress bak hodet?


Toillsjur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Jester
Jeg trener alltid mot panna, da det er bedre for skuldrene :)

Ikke helt enig, men det kommer jo an på hvor lang bak hodet du er. men å senke stanga til ca rett under hodet burde ikke være verre for skuldrene en å slenge armene opp i været om man tenker på bevegelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig, men det kommer jo an på hvor lang bak hodet du er. men å senke stanga til ca rett under hodet burde ikke være verre for skuldrene en å slenge armene opp i været om man tenker på bevegelsen.

Kan se den, men ble anbefalt å ikke ta den bak hodet av en pt på elixia skien. Ikke at det da må være fakta, men når du samler albuene og kun tar den til panna. Klarer du ikke like stort volum som om du slenger den bak hodet, mao mindre belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Kan se den, men ble anbefalt å ikke ta den bak hodet av en pt på elixia skien.

Joda, det kan være forskjellige meninger om tema, se om jeg finner noe mer for/imot senere. Grunnen til at jeg reagerte var at man skal være litt forsiktig med å si "det er bedre/verre for skuldrene eller lignende" uten videre argumentasjon. Det kan bli tatt for god fisk av andre lesere uten at det fortjener det. Og en PT kan være så mangt, så jeg setter ikke stor lit til kunnskap der kilden er "PT" :)

Ikke noe mot deg Tarjeii, og kan godt hende du har rett, følte bare det måtte presiseres at her er det enda uklart og mest sannsynlig individuelle forskjeller/begrensninger som skiller. Personlig tror jeg at full ROM alltid er sunnest, men skal se om jeg finner noe videre backing, evt andre som har innspill. Asle Bøe ?

Ser det kom litt til mens jeg skrev:

Kan se den, men ble anbefalt å ikke ta den bak hodet av en pt på elixia skien. Ikke at det da må være fakta, men når du samler albuene og kun tar den til panna. Klarer du ikke like stort volum som om du slenger den bak hodet, mao mindre belastning.

Jeg tar forbehold om at begge øvelsene blir gjort kontrollert, tror det er like ille belastning for albuene å "kaste vekta" der hele bevegelsen bremses av de som av skuldrene. Men likt mot likt med korrekt og kontrollert teknikk tror jeg ikke bak hodet er noe farligere for skulderhelsen en til panna er for albuehelsen. Ergo, ingen av de er noe spesielle verstinger for skader så fremst man bruker vekter en klarer å håndtere trygt, kontrollert og korrekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...