Gå til innhold

Ny i bygda. Hva skal jeg ete?


Bones

Anbefalte innlegg

Jeg vil opp i vekt. Men å trene uten å spise riktig er bortkastet tid har jeg lært. Jeg har fiksa meg medlemskap på Elexia å er klar som ett egg. Men hva skal jeg ete? Noen ganger så eter jeg for sundt. Og kansje(Mest sansynlig) for lite. Ikke helt bevist... Jeg kan lett ete en 300 g burger med ekstra bacon, smadret med ost og dressing. Men Jeg blir ikke muskuløs av det heller. Hvor er grensen mellom usundt og for sund? Og hva er maten imellom som jeg må spise for å legge på meg å bli superhelt? Og hvor ofte skal man ete? Jeg leser meg ihjæl men får bare flere spørsmål.. De sier at man skal ete ofte for å få høy forbrenning. Men jeg forbrenner maten før jeg rekker a svelge det. Skal jeg da ete en gang om dagen så kroppen holder på maten som kommer inn? Har en milliard spørsmål. Men det begynner her B-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Jeg kan lett ete en 300 g burger med ekstra bacon, smadret med ost og dressing. Men Jeg blir ikke muskuløs av det heller.

2. Hvor er grensen mellom usundt og for sund? Og hva er maten imellom som jeg må spise for å legge på meg å bli superhelt?

3. Og hvor ofte skal man ete? Jeg leser meg ihjæl men får bare flere spørsmål..

4. De sier at man skal ete ofte for å få høy forbrenning.

1. Er du sikker på det? :)Kjetils Bøse Burgerlaboratorium™ | Fitnessbloggen Forum

2. IIFYM/Fleksibelt kosthold | Fitnessbloggen Forum

3. Måltidsfrekvens er i stor grad irrelevant. Det er kalorimengden som er av betydning.

4. Det stemmer ikke. Top Ten Fasting Myths Debunked (Major Update Nov 4th) | Intermittent fasting diet for fat loss, muscle gain and health

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at du skal opp i vekt må du spise nok til å ligge i overskudd av kcal, det har ingenting å si hvor mange måltider du spiser. Bare du spiser nok til å være i overskudd, handler mest om personlige preferanser. Ligger masse oppskrifter overalt, bare å prøve ut det du syns kunne vært noe for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks! Da har jeg noe å pulse med. Bra info! Og ikke minst mega digg burger!! Challenge accepted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at du skal legge på deg må du ligge i ett kalorioverskudd hver dag, antall kalorier du trenger og innta avhenger av hvor ofte pr uke du planlegger og trene + høyde&vekt.

Jeg prøver bare å ete alt som har høyt kalori. Som kebab og pizza å shit. Men jeg blir bare daff i formen. Jeg må finne noe annet lurt. Aldri regnet ut hvor mye jeg trenger pr dag. Eller hvor mye jeg får i meg hver dag. Det er nok der jeg må begynne! Thanks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøv og gå inn på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold og logg en gjennomsnittelig dag for deg.

her kan du regne ut din bmr : BMR-kalkulator

Om jeg skal opp til 80 kilo så må jeg få i meg 3790 kcal om dagen. Og kroppen kommer til å bruke ca 2880 om dagen med trening og det hele. Da kommer jeg til å ha 910 i overskudd. Er det for mye eller holder det? Mange mega takk for all Info og råd!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det overskuddet vil du legge på deg ca 0.5-1kg i uka..

Haha ja det liker jeg. Men er det i fett eller muskler vi snakker? Er det mulig å legge på seg 1 kilo i uka i muskler? Høres litt ut som star trar trek filosofi i mine ører men vert å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er totalt nybegynner er det lurere å ta sikte på 1-2 kg i måneden, blir fort mye unødvendig og overflødig fett på kroppen dersom du legger på deg 1 kg i uka (skal godt gjøres at denne kiloen består av kun muskler :p).

General Philosophies of Muscle Mass Gain | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

What’s My Genetic Muscular Potential? | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er totalt nybegynner er det lurere å ta sikte på 1-2 kg i måneden, blir fort mye unødvendig og overflødig fett på kroppen dersom du legger på deg 1 kg i uka (skal godt gjøres at denne kiloen består av kun muskler :p).

General Philosophies of Muscle Mass Gain | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

What’s My Genetic Muscular Potential? | BodyRecomposition - The Home of Lyle McDonald

Hahaha! Takk. Notert ned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med det overskuddet vil du legge på deg ca 0.5-1kg i uka..

Tja...

At nedbrytningen av 1 kg fettvev gir ca 7000 kcal betyr ikke at 7000 kcal er nok til å gi en kg fett. Det går med litt energi lagringsprosessen også. Det reelle overskuddet kommer ikke til å bli like stort som det estimerte, og vektoppgangen kommer heller ikke til å være rent fett, så dette blir i alle tilfeller svært upresist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

At nedbrytningen av 1 kg fettvev gir ca 7000 kcal betyr ikke at 7000 kcal er nok til å gi en kg fett. Det går med litt energi lagringsprosessen også. Det reelle overskuddet kommer ikke til å bli like stort som det estimerte, og vektoppgangen kommer heller ikke til å være rent fett, så dette blir i alle tilfeller svært upresist.

Klar over at det er mye variabler som spiller inn her og at ikke alt vil være fett. Ca estimeringen kommer fra egen erfaring ved någenlunde samme overskudd pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...