Gå til innhold

Proteinshake spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gått til innkjøp av diverse fra x-life inkl et proteinpulver sjokoladesmak.

Bør jeg ta dette etter trening eller før? Bør jeg kun ta shaken eller spise noe sammen med den? Kansje ei frukt?

Skal jeg kun ta en shake når jeg trener styrke, eller kan jeg også ta den når jeg har kun trent cardio?

Takk for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har gått til innkjøp av diverse fra x-life inkl et proteinpulver sjokoladesmak.

1. Bør jeg ta dette etter trening eller før?

2. Bør jeg kun ta shaken eller spise noe sammen med den? Kansje ei frukt?

3. Skal jeg kun ta en shake når jeg trener styrke, eller kan jeg også ta den når jeg har kun trent cardio?

Takk for svar på forhånd.

1. Det er ikke viktig, ta den når det passer deg

2. Det er heller ikke viktig, gjør som du vil :)

3. Ta proteinshake hvis du ikke får i deg nok proteiner gjennom kostholdet ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinshake skal/kan taes de dagene du ikke får i deg nok proteiner via kosten. Når på dagen er egentlig urelevant såvidt jeg har forstått. Men er viktig å få i seg litt proteiner og litt karbohydrater etter trening.

Personlig spiser jeg en lett frukt før trening og en proteinshake på vei hjem, etterfulgt av en middag/tung mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har råd til en som ikke får i seg nok protein og ikke klarer å få ned Shake. Går det an å blande med annet enn melk eller vann? Melk liker jeg ikke og med vann spyr jeg etter 4 slurker....

Jeg har kjøpt proteinfabrikkens skogsbærsmak.

Den smaker ikke spesielt godt, så da er det vel bare å prøve noe annet? Folk flest liker sjokolade bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har råd til en som ikke får i seg nok protein og ikke klarer å få ned Shake. Går det an å blande med annet enn melk eller vann? Melk liker jeg ikke og med vann spyr jeg etter 4 slurker....

Jeg har kjøpt proteinfabrikkens skogsbærsmak.

Kjøp en annen shake. Den smaker forferdelig.

Og så kan du blande pulveret i noe annet. Søyamelk, rismelk cottage cheese, kesam, i bakeverk etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den smaker ikke spesielt godt, så da er det vel bare å prøve noe annet? Folk flest liker sjokolade bedre.

Jeg liker sjokolade men ikke sjokoladedrikk.

Kjøp en annen shake. Den smaker forferdelig.

Og så kan du blande pulveret i noe annet. Søyamelk, rismelk cottage cheese, kesam, i bakeverk etc etc.

Jeg går på PSMF så bakverk er ikke aktuelt. Elsker CC så det skal jeg prøve. Smoothie er vel litt vanskeligere på dietten men kanskje noen har oppskrift på lavkarbo smoothie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...