Gå til innhold

Dere med god kunnskap om hvordan å komme i bedre form


Chocolate

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke trent mye utholdenhet annet enn spinning de seneste månedene, grunnet beinhinnebetennelse, men jeg er nå fri for smerter og kan derfor begynne litt rolig med løpingen igjen. Jeg har veldig, veldig dårlig kondisjon. Ikke sånn at selv gåing i raskt tempo er slitsomt, men jeg klarer ikke jogge noe særlig mer enn 5-10 min sammenhengende, før jeg må ta en liten pause..... Sist jeg løp 3000-meteren(noen mnd. siden), løp jeg vel på litt under 16 minutter, og det sier vel kanskje sitt. Har som mål å kunne klare å løpe 5 km SAMMENHENGENDE rundt september/etter sommeren. Er dette realistisk? Har planer om å trene mye i sommer, og jeg har all verdens tid til å trene. Hvis det er realistisk, vil jeg også kunne klare å løpe dette på en grei tid? Har dere noe tips til løpeprogram jeg kan følge, som garantert vil gi god fremgang hvis jeg står på hardt? :)

På forhånd tusen hjertelig takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg løp for første gang ca 1mnd før påske. Da daua jeg nesten.

Nå løper jeg fint 5km i mitt eget tempo, og gjerne opp mot 6-8km også, uten problemer.

Utfordringen for meg er finne gode steder å løpe. Dårlige leddbånd gjør at jeg ikke tør låpe på dårlig / ujavnt underlag, og asfalt er hardt mot knær, ankler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hva du vil, om du vil bli syk på 3tusen er det beste å løpe eksplosivt. Alltså intervall, bakkeløp og selfølgelig 3tusen.

Løper nå rundt 4 km hver morgen før jobb, etter nå kun en uke begynner kondissen å komme seg veldig.

Å komme seg fra 16 og nedover er ingen problem, må bare gi det litt tid og gi gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...