Gå til innhold

Proteinpulver; Når og er det nødvendig?


Gingerpower

Anbefalte innlegg

Hei

jeg er en 16 år gammel gutt som tenker å begynne med proteinpulver, men lurer på om det virkelig er nødvendig og isåfall når jeg skal ta det. Jeg er 197 høy,veier 85 kg,trener styrke 3 ganger i uka (5x5) og spiser som en normal norsk ungdom, eller sannsynligvis litt mer enn en gjennomsnittlig normann. Prøver å få i meg mye protein gjennom kosten derfor spiser jeg ofte 3-5 egg per dag

Så trenger jeg proteinpulver? Og isåfall når burde jeg ta det (morgenen/kvelden, før/etter trening osv.)? skal jeg ta det de dagene jeg ikke trener også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du har et "vanlig norsk kosthold", som du skriver, vil du ha mest å hente på å slutte å spise brødskiver 3 ganger om dagen. 3-5 egg er ett mellommåltid. du kan definitivt øke det til det dobbelte/triple

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går mye i brødskiver her ja, hva kan jeg isåfall bytte ut brødskiven mot? spiser jo 6 brødskiver på skolen hver dag

Du kan f.eks lage deg kyllingfilet m/ grønnsaker/salat/ris/potet, laks, tunfisk, cottage cheese, mager kesam osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo også velge ett sunnt brød, grovt, glutenfritt e.l. og kjøre på med dobbelt eller trippelt kjøttpålegg eller egg på skiva, om du ikke vil slutte med brødet.

En boks mager kesam fungerer som yoghurt med litt Fun Light saft i + korn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...