Gå til innhold

Kunnskap er makt


Ratking

Anbefalte innlegg

...mange unge dopere (på fitnessbloggen) er store på grunn av dop og middelmådig trening og kostkunnskap, ikke på grunn av gode kunnskaper rundt trening og kosthold.

Det var vel denne usubstansierte påstanden du møtte motbør på, om rett skal være rett.

Og det skal det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor har du kunnskapen din om AAS fra? Det virker som du gjetter endel, og fyller i resten med noe du har hørt fra et par kompiser.

Hvor kan man få kunnskapen sin fra om ikke noen få artikler, egen eller andres erfaring og forumer? Jeg er meget spent på hva jeg har sagt som er feil. Du er flink med hersketeknikker, men her må det mer substans til før du overbeviser noen. Gi meg en link til artikkelen der leger har gitt friske mennesker 600mg med testosteron uten bivirkninger, det bør ikke være noe problem for en så lærd en som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får og det inntrykket når jeg hører at ingen klarer seg uten antiøstrogener ved 150mg i uka... That was news to me. :)

Hei og hå, snakk om å vri om på ting, godt det står skrevet opp hva jeg skreiv. Har du hørt om mennesker som har dårlig egenproduskjon? Hva tror du skjer om de får eksogent testosteron i større doser enn kroppen ønsker? Da konverteres det til østrogen, og da skjer det fæle ting i en mannekropp. Derfor må man finne den dosen som den enkelte kan ha uten at kroppen konverterer for mye av det til østrogen. Noen tåler ikke mer enn 150mg før dette skjer. Sånn er det bare, trenger dere navn, nummer og blodprøver før dere tror det? Hva tror dere gyno, kviser og alle andre østrogenrelaterte bivirkninger kommer av om ikke dette nettopp er et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å påpeke at noen bruker hersketeknikker er en velkjent hersketeknikk, spesielt når ens argumenter ikke strekker til.Jeg ville vite hvilket grunnlag vi diskuterte fra - og du bekreftet greit at mens du vil ha kilder fra meg er det nok for deg å basere deg på ting du har fra 'noen få artikler, egen eller andres erfaring og forumer'.

Dine påstander:

1: Du er ingen ekspert.

2:Man vil antageligvis få problemer med østrogen, stive arterier, mer plakk i bloddårene, dårlig kolsestrol osv ved testosteronverdier over 35mmol/l.

3: Det er greit å ligge mellom 10 og 32 mmol/l fordi det er referanseområde.

4: Langt over dette vil skade hormonbalansen og skaper skader så langt du vet.

5: De fleste vil få testosteronverdier på over 35 mmol/l på 250 mg test enanthate i uken, og over det er ikke bra i lengden.

Min påstand:

1: 600 mg i uken har blitt studert uten negativ innvirkning på parametrene du nevner.

Tror du jeg ville slengt ut en påstand med et helt spesifikt tall om jeg ikke hadde det fra et sted? Som regel er det lurt å holde seg til primærforskning når er diskuterer slikt, du blir veldig fort avslørt om kilden din er en artikkel skrevet av noen som har lest forskningen for deg.

Jeg har ikke behov for å overbevise deg om noe som helst. Målet mitt er å prøve å få deg til å se hvor håpløst det er å diskutere utifra manglende kunnskap, slenge ut en haug med synsing for så å prøve å snike inn små fornærmelser i mangel av noe som helst av substans.

La meg bare fortelle at jeg ikke trenger å være en ekspert for å ha dekning for det jeg kommer med, for det er leger og nok underlag som dekker meg. Det du kommer med er derimot helt fremmed for meg, og siden jeg ikke kjenner deg så vil en artikkel være mer troverdig enn dine påstander. Du har jo fortsatt ikke kommet med noen kilde.

Jeg påpeker at man ligger i øvre grense (eller over) av referanseområde ved bruk av 250mg i uka, du har en artikkel som mener at en økning på 240% ikke gjør noe skade. Jeg sier at det høres ureaistisk ut og spør om kilder, noe jeg ikke får, fordi du forsikrer meg om at du ikke ville ha skrevet dette om du ikke hadde kilder?

Bare så det er klart, selv om du ikke ønsker å overbevise meg om noe, så kan det være greit i ettertid for andre lesere å få oppklart saken. Små fornærmelser vil jeg heller kalle svar på tiltale, du bør lese hvordan du formulerer deg, det er ikke sikkert du ser det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testosterone - Wikipedia, the free encyclopedia

Anabolic steroid - Wikipedia, the free encyclopedia

"

Body composition and strength improvements

A review spanning more than three decades of experimental studies in men found that body weight may increase by 2–5 kg as a result of short-term (<10 weeks) AAS use, which may be attributed mainly to an increase of lean mass. Animal studies also found that fat mass was reduced, but most studies in humans failed to elucidate significant fat mass decrements. The effects on lean body mass have been shown to be dose-dependent. Both muscle hypertrophy and the formation of new muscle fibers have been observed. The hydration of lean mass remains unaffected by AAS use, although small increments of blood volume cannot be ruled out.[33]

The upper region of the body (thorax, neck, shoulders, and upper arm) seems to be more susceptible for AAS than other body regions because of predominance of androgen receptors in the upper body. The largest difference in muscle fiber size between AAS users and non-users was observed in type I muscle fibers of the vastus lateralis and the trapezius muscle as a result of long-term AAS self-administration. After drug withdrawal, the effects fade away slowly, but may persist for more than 6–12 weeks after cessation of AAS use.[33]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Jester
Vel, om folk har mer muskelmasse på trapezius og skuldre enn på resten av kroppen til sammen, så er det et ganske tydelig visuelt tegn.

Hvor går grensa mellom store traps og ingen hals?

no-neck.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...