Gå til innhold

10 kg bort på 8 uker? er det mulig? trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei alle treningsglade mennesker!

Jeg er ei jente på snart 21 år. Har i de siste årene etter puberteten rast opp i vekt. På mitt tjukkeste veide jeg 94.5 kg. Jeg er 1.75 cm høy. Etter lå ha blitt litt mer bevisst på hva jeg spiser og på aktiviteten i hverdagen har jeg klart å komme ned dit jeg er idag på 81 kg.

Om 8 uker reiser jeg på ferie til andre siden av verden, og blir borte i en mnd. Lurer på om det på noen måte er mulig å gå ned 10 kilo til da? Jeg er IKKE fornøyd med bikinikroppen, og trenger å minske fettprosenten overalt på kroppen. Jeg er minst fornøyd med armene, magen og lårene. Og dobbelthaka!

Når det kommer til trening har jeg vært veldig sløv i det siste. rett etter jul trente jeg tre ganger i uka på treningssenter, og så dabbet det ut. Men nå er det nok!

Er det noen som vil være noen engler å komme med tips til trening som er effektiv, og hvordan mat jeg skal spise. Nå er motivasjonen på topp og jeg skal kjempe til jeg kommer dit jeg vil med vekta og kroppen!:)

PS: til nå har jeg spist ei skål havregrynsgrøt (uten melk, smør og sukker!) med ei spiseskje herbalife pulver oppi til frokost. Lunsj spiste jeg 2 stekte kyllinglår. Har trent et kvarter med rockering, og tenkte nå å ta meg en halvtime på trimsykkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Ting går ikke fort, men "alt" er mulig. For det første. GLEM rockering og trimsykkel. Tren hard styrke!+ evt sykkel (etterpå eller fridag)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
jeg kommer meg ikke på trening idag, derfor tenkte jeg at rockering og sykkel er vell bedre enn ingenting :)?

Det stemmer nok! Tenkte generelt hvis det var det som var "treningen" din!;)

Tren baseøvelser: markløft,knebøy,benkpress! Hvor mange dager trener du styrke?

Hvordan er kostholdet ditt? ca kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,for det første handler det om inntak vs uttak. Kalorier. Du må gå i kaloriunderskudd. For å gå ned i vekt og samtidig forme kroppen til bikinisesong må du trene tung styrketrening,ikke hoppe rundt i aerobicsalen :D

Så finn ut inntak og gå ned 3-500 kcal mindre,tren styrke,drikk masse vann,spis rent(kylling,fisk,rent kjøtt,frukt ,grønnsaker og mye av de også og unngå raske karbohydrater og kalorier i drikkeform samt småspising,og tell ALT du spiser ...hver minste smule:D Ikke lur deg selv og vær streng..da skal du nok se du går ned ganske raskt:)

Når vi snakker om rask nedgang i vekt...jeg er igrunn ingen fan av det men har man endel ekstra og mye vann osv...så ja da går en raskt ned 10 kg,..jeg gikk ned 10 kg på 4 uker når jeg startet:) Nøkkelen er kutt ut sukker og karbo,spis bare de nødvendige som frukt,bær,grønnsaker og havregrøt kanskje,men heller ikke overdrive den......da vil kroppen slippe mye vann:)

Cardio er selvsagt bra det og...en god kondis er kjekt å ha...men ikke overdriv det fremfor styrketreninga:) Trener du cardio bør du være litt høyere på kcalinntak..eller du KAN være det..er du veldig lavt på inntak bær du egentlig ikke trene mye hard cardio igrunn..min mening og d jeg har lært:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer nok! Tenkte generelt hvis det var det som var "treningen" din!;)

Tren baseøvelser: markløft,knebøy,benkpress! Hvor mange dager trener du styrke?

Hvordan er kostholdet ditt? ca kcal?

Jeg tenkte å holde meg på 3 dager i uken. Men er det ikke best å trene cardio i og med at man forbrenner med kalorier? eller tar jeg helt feil :p? Når det kommer til kostholdet kan jeg bli flinkere på en del områder. Jeg spiser ikke godteri, sjokolade osv. Men jeg har en fæl uvane å spise veldig uregelmessig! enkelte dager kan det hende jeg spiser bare 1 måltid osv. Bad egeneskap! Har lenge tenkt å å telle kalorier, men hvordan jør dere det? er det ikke fryktelig tungt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,for det første handler det om inntak vs uttak. Kalorier. Du må gå i kaloriunderskudd. For å gå ned i vekt og samtidig forme kroppen til bikinisesong må du trene tung styrketrening,ikke hoppe rundt i aerobicsalen :D

Så finn ut inntak og gå ned 3-500 kcal mindre,tren styrke,drikk masse vann,spis rent(kylling,fisk,rent kjøtt,frukt ,grønnsaker og mye av de også og unngå raske karbohydrater og kalorier i drikkeform samt småspising,og tell ALT du spiser ...hver minste smule:D Ikke lur deg selv og vær streng..da skal du nok se du går ned ganske raskt:)

Når vi snakker om rask nedgang i vekt...jeg er igrunn ingen fan av det men har man endel ekstra og mye vann osv...så ja da går en raskt ned 10 kg,..jeg gikk ned 10 kg på 4 uker når jeg startet:) Nøkkelen er kutt ut sukker og karbo,spis bare de nødvendige som frukt,bær,grønnsaker og havregrøt kanskje,men heller ikke overdrive den......da vil kroppen slippe mye vann:)

Cardio er selvsagt bra det og...en god kondis er kjekt å ha...men ikke overdriv det fremfor styrketreninga:) Trener du cardio bør du være litt høyere på kcalinntak..eller du KAN være det..er du veldig lavt på inntak bær du egentlig ikke trene mye hard cardio igrunn..min mening og d jeg har lært:)

tusen takk for svar! Noen tips til hvordan man teller kalorier på lettest mulig måte? aldri gjort det før, synes det virker så vanskelig.

Jeg spiser svært lite potet, pasta og brødskive. kanskje et par ganger i mnd. dette skal jeg kutte helt ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jeg tenkte å holde meg på 3 dager i uken. Men er det ikke best å trene cardio i og med at man forbrenner med kalorier? eller tar jeg helt feil :p? Når det kommer til kostholdet kan jeg bli flinkere på en del områder. Jeg spiser ikke godteri, sjokolade osv. Men jeg har en fæl uvane å spise veldig uregelmessig! enkelte dager kan det hende jeg spiser bare 1 måltid osv. Bad egeneskap! Har lenge tenkt å å telle kalorier, men hvordan jør dere det? er det ikke fryktelig tungt?

kcal telling: diett.no f.eks

3 styrketreninger i uken er ok. Gjerne fullkropps da!;) Styrketrening=øker forbrenning osv... kardio kan du f.eks kjøre 2 ganger i uken ved siden av styrketreningen! Helst intervall!

PS: Du kan også lese om PSMF diett. Men da bør du vite litt ang hva du gjør;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk for svar! Noen tips til hvordan man teller kalorier på lettest mulig måte? aldri gjort det før, synes det virker så vanskelig.

Jeg spiser svært lite potet, pasta og brødskive. kanskje et par ganger i mnd. dette skal jeg kutte helt ut nå.

Ja,jeg bruker diett.no...synes d er veldig kjekt for der er det bare å plotte inn d du har spist,du må sikkert veie noe for å vite gram osv,men ellers teller den for deg og du får også en oversikt over næring som er i maten. Proteiner er selvsagt det viktigste..den skal være lengst mulig grønnstrek:D

Ellers kan du godt karbe opp litt feks lørdager med litt slikt du har savnet i uka..d er bra for forbrenninga...da kan du jo skjeie ut med brødskiver feks:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis gode proteinkilder (skalldyr, hvit fisk, fugl, kjøtt) - vær raus! (Du klarer ikke overspise på kalkun fillèt!)

Spis masse grønnsaker - vær raus! (Du klarer ikke overspise på grønnsaker!)

Ta tran/selolje/omega3.

Alt det andre bare dropper du.

Garantert 10 kg ned på 8 uker.

:)

takk for svar! :) mener du at jeg KUN skal spise skalldyr, hvit fisk, fugl, kjøtt osv til alle måltider? med grønnsaker selvførgelig ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg bruker diett.no...synes d er veldig kjekt for der er det bare å plotte inn d du har spist,du må sikkert veie noe for å vite gram osv,men ellers teller den for deg og du får også en oversikt over næring som er i maten. Proteiner er selvsagt det viktigste..den skal være lengst mulig grønnstrek:D

Ellers kan du godt karbe opp litt feks lørdager med litt slikt du har savnet i uka..d er bra for forbrenninga...da kan du jo skjeie ut med brødskiver feks:D

Ordnet med en bruker på diett.no for lenge siden, har bare ikke tatt den i bruk enda ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - det mener jeg...

Det jeg gir deg er "The super-instant-educational-rippoff" av det som omtales som PSMF. Les deg gjerne opp og forstå mer - for det vil gi deg en masse forståelse for ernæringsfysiologi, men det viktigste du ta med fra min post er garantien om at det virker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - det mener jeg...

Det jeg gir deg er "The super-instant-educational-rippoff" av det som omtales som PSMF. Les deg gjerne opp og forstå mer - for det vil gi deg en masse forståelse for ernæringsfysiologi, men det viktigste du ta med fra min post er garantien om at det virker.

:)

Holder på å lese om PSMF dietten nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...