Gå til innhold

BOODYbuilding ++


New Life

Anbefalte innlegg

Hey, kan dere treningserfarne hjelpe meg med forslag til hvordan jeg kan sette opp teningsdagene mine?

Jeg har lagt opp 4 fullkroppsøkter med styrke og kardi etter treningsøktene, disse 4 skal gjøres på en uke.

Det jeg lurer på er om de kan gjøres 4 dager på rad,

eller 2 dager på, 2 dager av og så 2 dager på igjn, og 1 dag fri. Så starter en ny uke med samme kjøret

evt om det er best å gjøre det annenhver dag f.eks: mandag, onsdag, fredag, søndag og så mandagen igjen

Grunnen til at jeg lurer er pga at jeg er en ny innen styrketrening og øsnker å ta hensyn til restitusjon/hvile og oppbygging av muskulatur, slik at jeg får en mest og best mulig oppbygging og reslutat av trening.

Riktig Kosthold og nok søvn er selvsagt noe jeg tar hensyn til i tilleg. Men har dere gode tips og råd, kom gjerne med dem =)

TAKKer for ALLE tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha splittet, men vi er alle forskjellige, så gjør hva som passer for deg såklart. Men hvis du vil gå for fire dager som du skriver så f.eks. bryst + skuldre en dag, rygg den andre, så bein en dag før man kjører armer.. Da kan man bruke den beindagen på å restituere overkroppen etter to harde dager der.. (og vips kokte jeg fram noe som lignet meget på mitt eget program.. ) Ser for meg at fire dager med fullkropp + kardio blir laaaange dager på treningssenteret.... Personlig hadde jeg ikke klart å fått hvilt noe særlig og hentet meg inn igjen i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg frem! Tren noe, og se hvor lang tid det tar før du kan trene det igjen.

Asle sier det kort og godt, jeg skal utdype det langt og kjedelig.

Om du bruker ferdig oppsatte trenignsprogram, maler eller velger å trene fire fullkroppsdager i uken så kommer du uansett til å måtte forandre det den ene eller den andre veien uansett tilslutt, og sannsynligvis ende opp på tilnærmet lik samem plass uansett.

Prøv fire helkroppsdager, og se hva du får ut av treningen, passer det deg så er det supert! Klarer du ikke gjennomføre fire helkroppsdager så endrer du deretter. Kansje bare tre helkroppsdager, mulighet for split? Tunge og lette dager? Lineær eller ikke-lineær progresjon osv osv :)

Om du er helt ny på styrketrening kommer du til å få resultater uansett hva du gjør, så jeg hadde helle tenkt på teknikk og læring av øvelser, resten kommer med erfaringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk til Christine, Amalie og Tor. Jeg tester ut fullkropps treningsprogrammet i 1 og vil gi tilbakemld om hvordan det har gått, dere hjelper meg til å bli mer sikker på hva og hvordan jeg vil gjennomføre dette, kommer med resultater i november , da det har gått 1mnd;)

Tror jeg tar "standard" med 3 dager i ukamed fullfroppsprogram, kanskje 4 dersom jeg kjenner at det er "rett" i forhold til hvile og restutisjon.

Og Asle; jeg prøver meg frem ;) og ser hvordan det går.

TUSEN TAKK for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...