d33pz Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Hvorfor er det så forskjell på kalori innhold i kyllingfilet? Jeg har sett det har variert til mellom 89kcal pr 100g helt opp til 143kcal for de forskjellige matprodusentene. Er dette reelt eller er det bare forskjell på laboratorie/utstyr som måler innholdet? MartinK 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Matvaretabellen sier 123. Noen produkter er tilsatt vann og salt, rema 1000 sin nye serie for eksempel. (eller rema 900 som jeg nå kaller dem). 143 hørtes relativt mye ut, er ikke noen andre uhumskheter inni den fileten da? Les på forpakningen og se på %-andel kylling. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missi Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 hvis det er med skinn er det vel høyere.. alt fettet sitter jo i skinnet? MartinK 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MartinK Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 hvis det er med skinn er det vel høyere.. alt fettet sitter jo i skinnet? Godt poeng! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missi Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 men når jeg tenker meg om er det kanskje ikke så mye skinn på fileter.. hmm.. Står der noe innholdsfortegnelse ellers? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Det er endel variasjoner i forhold til hva slags mat kyllingen har fått og også individuelle varisjoner. Næringsinnhold på naturlig mat er aldri helt nøyaktig så derfor vil det også være forskjellige målinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
d33pz Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 Takk for svar 143kcal kyllingene er sikkert fora på Peppes og Macern mat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 En del kyllingfileter er også innsprøytet med vann, noe som reduserer kaloriinnholdet. En "ren" kyllingfilet, uten nevneverdig fett og vann inneholder omtrent 100 kcal per 100 g. Er kaloriinnholdet lavere, er den mest sannsynlig sprøytet med vann. Er kaloriinnholdet høyere, inneholder den også litt fett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.