Gå til innhold

Kosthold ved skiftarbeid?


Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å ha lest og blitt inspirert av PSMF programmet her inne på sidene har jeg noen spørsmål rundt dietten og skiftarbeid.

Det har seg slik at jeg jeg jobber 6-skift, og arbeidsukene mine er veldig variert da jeg i korte perioder jobber formiddag, ettermiddag og nattskift om hverandre i en periode på 4 uker og de 2 siste ukene oftest er formiddager og fri.

Egentlig er også dette et generelt spørsmål når det gjelder kosthold og skiftarbeid. Døgnet blir ofte snudd på hodet da jeg jobber ettermiddager og netter hvor hele døgnet mitt blir forskyvet. Noen som har noen gode tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber en kombinasjon av skift og døgnturnus. Har vært på PSMF i en uke nå. Jeg har jo kokemuligheter på jobb, men min erfaring er hvertfall at det meste går bra om man planlegger ting i forkant. Jeg har hatt med meg både kyllingsalat og wok med på jobb i isboks. Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber 6 skift selv. Utfordringen for meg er når jeg er tidlig oppe føre netter f.eks:) så dagene blir ekstra lange, da er det vanskeligere med fast spisemønster, også siden treningstidene varierer og hvordan legge opp måltidene til dette. Men kommer langt på vei med planlegging og lage ferdig mat i nistebokser. Ikke vanskelig å spise sunt men er mengdene og rutinene som er utfordringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...