Gå til innhold

underarmer?


Gjest Pølsevev

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Pølsevev

tenker jeg skal prøve meg litt fram med de tipsene jeg har fått her,kjenne litt hvordan det føles,og kanskje bli litt støl...?;)

usikker på om det har noe for seg,kan jo hende underarmene mine plutselig finner det for godt å "ploppe frem" snart uansett,har vel bare trent styrke et halvt års tid...kanskje de bare trenger litt tid på seg?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker jeg skal prøve meg litt fram med de tipsene jeg har fått her,kjenne litt hvordan det føles,og kanskje bli litt støl...?;)

usikker på om det har noe for seg,kan jo hende underarmene mine plutselig finner det for godt å "ploppe frem" snart uansett,har vel bare trent styrke et halvt års tid...kanskje de bare trenger litt tid på seg?:p

Hvorfor trenger du ekstra volum på underarmene da? Estetisk, eller er det for å forbedre grep?

God progresjon i andre øvelser så vil også underarmene vokse, men skulle de henge etter slik at du må bruke reimer så kan grepstrening være smart. Må gjøre det selv da grepsstyrken min ikke helt har klart å holde tritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pølsevev
Hvorfor trenger du ekstra volum på underarmene da? Estetisk, eller er det for å forbedre grep?

God progresjon i andre øvelser så vil også underarmene vokse, men skulle de henge etter slik at du må bruke reimer så kan grepstrening være smart. Må gjøre det selv da grepsstyrken min ikke helt har klart å holde tritt.

begge deler egentlig,fx så sliter jeg litt med å ta bicepscurls,det kjennes ut som jeg liksom får krampe eller noe i håndflaten og fingrene,og det er oftest det som gjør at jeg må avslutte,heller enn at jeg faktisk blir sliten i biceps...:confused:

jeg vet ikke om det vil hjelpe å trene underarmer,eller om dette kommer av at jeg rett og slett ofte har feil grep!

i tillegg synes jeg underarmene mine (+ at jeg har så tynne håndledd,noe som forsterker dette inntrykket:p) ikke helt matcher resten av kroppen min,da de er ganske pinglete:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer fasiten ( ;) ) :

1. Dropp alt av reimer og drakroker til draøvelsene (mark, chins osv). Klem skikkelig til manualer stang i desse øvelsene.

2. Begynn med klatring eller helst buldring. Bedre underarms og kjernetrening skal man lete lenge etter.

Ellers kan man med fordel være litt forsiktig med spesifikk underarmstrening. Det går hardt utover fingre og albuer, senebetennelser, albue- og ringbåndskader er vanlige problem for oss klatrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer fasiten ( ;) ) :

1. Dropp alt av reimer og drakroker til draøvelsene (mark, chins osv). Klem skikkelig til manualer stang i desse øvelsene.

2. Begynn med klatring eller helst buldring. Bedre underarms og kjernetrening skal man lete lenge etter.

Ellers kan man med fordel være litt forsiktig med spesifikk underarmstrening. Det går hardt utover fingre og albuer, senebetennelser, albue- og ringbåndskader er vanlige problem for oss klatrere.

Nå blir det litt spam her, menmen. Når du skal trene chins, prøv deg frem med å legg et håndkle eller et tau over stanga (jeg bruker smith-maskin til chins, eneste smithen duger til) og hold i dette, så får du utfordret grepet ekstra i denne øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De øvelsene jeg bruker for underarmene er underarmscurl med stang (lener armene på en benk med hendene utenfor), og omvendt curl. De to øvelsene river godt.

Ellers er det bare å drite i å bruke reimer osv i andre øvelser, som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...